سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
درگیری و تبادل آتش میان ارتش اسرائیل و تروریست های فلسطینی‌ در نوار غزه

درگیری و تبادل آتش میان ارتش اسرائیل و تروریست های فلسطینی‌ در نوار غزه

شامگاه شنبه ۱۶ خرداد برای سومین بار در طول کمتر از دو هفته، بین نیروهای مسلح فلسطینی و ارتش اسرائیل تبادل آتش صورت گرفت.

download (1)کیهان نوین: ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای تروریست فلسطینی از مکانی در شمال نوار غزه موشکی را به سمت مناطق اسرائیلی شلیک کردند و نیروهای اسرائیل به آن پاسخ دادند و مرز در بخش صحرایی بسته شد.

در درگیری جدید کسی زخمی نشد اما این نگرانی وجود دارد که این تبادل آتش به بحران و جنگ جدید بین اسرائیل و نیروهای حماس منجر شود.

یک گروه تندرو فلسطینی طرفدار داعش اعلام کرد این موشک‌ها را به‌سوی اسرائیل شلیک کرده است. حماس با گروه‌های سلفی فلسطینی مخالف است و در درگیری‌ای که با آن‌ها داشت یکی از اعضای گروه سلفی کشته شد.

در جنگ ۵۰ روزه تابستان سال گذشته بین ارتش اسرائیل و فلسطینی‌ها بیش از ۲۲۰۰ فلسطینی و ۷۰ اسرائیلی کشته شدند. از پایان ماه اوت سال گذشته آتش‌بسی نامحدود بین فلسطینی‌ها و اسرائیل برقرار شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'