سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تایید حکم اعدام رهبران اخوان المسلمین توسط رییس جمهور مصر

تایید حکم اعدام رهبران اخوان المسلمین توسط رییس جمهور مصر

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، روز سه شنبه 30 ژوئن هنگام شرکت در تشییع جنازه دادستان کل مصر که روز گذشته ترور شد، گفت، دولت همه احکام اعدام صادره در حق رهبران اخوان المسلمین و دیگر گروه های تروریستی را اجرا خواهد کرد.

imagesکیهان نوبن: رئیس جمهوری مصر با اشاره به تعهد دولت در تطبیق و اجرای قانون گفت: «حکم اعدام در حق هر کسی که صادر شود آن شخص فورا اعدام خواهد شد. این احکام قانونی است و در چارچوب قانون اجرا خواهد شد».

السیسی گفت:«ملت مصر از این اعمال تروریستی نه هراس دارد و نه به لرزه می افتد».

وی افزود: «دادستان کل مصر جانش را فدای کشورش کرد. او جان باخت تا مصر زنده بماند و ما نیز آماده ایم برای بقای مصر جان ببازیم».
رئیس جمهوری مصر تاکید کرد :«ساختار قانونگذاری کشور را برای بهتر اجرا کردن عدالت اصلاح خواهیم کرد، زیرا قوانین کنونی و دادگاه های کشور برای بررسی مسائل و اجرای احکام سرعت عمل به خرج نمی دهند. لذا همه احکام صادره چه اعدام و چه حبس ابد باید فورا اجرا شود».

السیسی اظهار داشت:« ما در یک وضعیت جنگی به سر می بریم و با دشمنی پست و شرور روبرو هستیم. ما می دانستیم که با سرنگونی این جماعت (اخوان المسلمین) چه پیش خواهد آمد لذا برای پرداخت هزینه برای بقای 90 ملیون مصری آماده ایم».

وی افزود: «این جنگی است که ما با آن مواجهیم و در برابر تروریسم خواهیم ایستاد. خون دادستان کل و هر شهید دیگری که در اثر اقدامات تروریستی جان خود را از دست داده اند، دینی است به گردن ارتش و پلیس خواهد بود.»

سخنان السیسی در واکنش به ترور هشام برکات، دادستان عمومی مصر بیان شده است.

هشام برکات روز گذشته هنگامی که از خانه خود به طرف دادستانی می رفت در حومه قاهره هدف یک بمب گذاری قرار گرفت و به دلیل شدت جراحات در بیمارستان در گذشت.

این بمب گذاری کاروان حامل هشام برکات را درحومه شهر قاهره و در نزدیکی ساختمان آکادمی نظامی هدف قرار داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'