سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعدام بیش از 3000 نفر درطول یکسال در سوریه توسط حکومت اسلامی

اعدام بیش از 3000 نفر درطول یکسال در سوریه توسط حکومت اسلامی

به گفته فعالان حقوق بشر سوری، تروریست‌های “دولت اسلامی” از زمان اعلام “خلافت” در ژوئن ۲۰۱۴ بیش از سه هزار نفر را در سوریه اعدام کرده‌اند. به گفته این فعالان، چندین غیرنظامی، از جمله ۷۴ کودک، جزو اعدام‌شدگان بوده‌اند.

images (7)کیهان نوین: سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه (۲۸ ژوئن / ۷ تیر) اعلام کرد که شبه‌نظامیان اسلام‌گرای “دولت اسلامی” (داعش) از زمان اعلام “خلافت” بیش از سه هزار نفر را در سوریه اعدام کرده‌اند.

به گفته این سازمان که دفتر آن در بریتانیاست، بسیاری از اعدام‌شدگان به دست شبه‌نظامیان داعش غیرنظامی بوده‌اند.

این سازمان از تاریخ ۲۹ ژوئن تاکنون در مجموع سه هزار و ۲۷ اعدام را ثبت کرده است. یک‌هزار و ۷۸۷ تن از اعدام شد‌گان غیرنظامی بوده‌اند. همچنین ۷۴ کودک جزو غیرنظامیان اعدام‌شده هستند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اطلاعات خود را از طریق شبکه‌ای متشکل از پزشکان، مبارزان و فعالان غیرنظامی در سوریه کسب می‌کند. اطلاعاتی که این سازمان منتشر می‌کند را به سختی می‌توان به وسیله منبعی مستقل بررسی کرد.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیمی از غیرنظامیان اعدام‌شده اعضای قبیله سنی‌مذهب “شیطاط” بوده‌اند. نیروهای داعش در سال ۲۰۱۴ حدود ۹۳۰ تن از اعضای قبیله شیطاط را در استان “دیر الزور” به قتل رساندند. اعضای قبیله شیطاط حاضر به اطاعت از داعش نشده و در برابر اسلام‌گرایان افراطی مقاومت کرده بودند.

در آماری که دیده‌بان حقوق بشر سوریه منتشر کرده، تعداد ۲۲۳ نفر که در شهر کوبانی قربانی تروریست‌های داعش شده بودند نیز از نظر دور داشته نشده است. داعش در ژانویه ۲۰۱۵ تلاش کرد شهر کوبانی را تصرف کند و از دست مبارزان کرد خارج سازد.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، داعش همچنین ۲۱۶ تن از وابستگان به گروه‌های شورشی رقیب و شبه‌نظامیان کرد را اعدام کرده است. همچنین حدود ۹۰۰ سرباز سوری به دست داعش به قتل رسیده‌اند.

گروه “دولت اسلامی” در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ اعلام خلافت کرد. داعش در شهرهایی که در عراق و سوریه تصرف کرده با بیرحمی و خشونت تمام علیه دگراندیشان عمل می‌کند.

در ماه مارس نیز دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود که شبه‌نظامیان “دولت اسلامی” از ژوئن ۲۰۱۴ تا مارس ۲۰۱۵ بیش از دو هزار اسیر را در عراق و سوریه کشته‌اند. به گفته این سازمان، نیمی از اسیران به قتل رسیده غیرنظامی بوده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'