سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
از سر گیری دادگاه رسیدگی به اتهامات جیسون رضاییان در تهران

از سر گیری دادگاه رسیدگی به اتهامات جیسون رضاییان در تهران

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضاییان، خبرنگار ایرانی آمریکایی ِ روزنامه واشنگتن پست امروز دوشنبه 18 خرداد آغاز شد.شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، مسئول رسیدگی به این پرونده است.

downloadکیهان نوین: همچون جلسه نخست دادگاه، همسر جیسون رضائیان، یگانه صالحی که خبرنگار روزنامه نشنال امارات متحده عربی بوده است و یک نفر دیگر از متهمان پرونده نیز محاکمه می‌شوند. ریاست دادگاه را ابوالقاسم صلواتی برعهده دارد.

لیلا احسن، وکیل جیسون رضائیان روز یکشنبه ۱۷ خردادماه گفت: «از آن‌جا که جلسه دادگاه غیرعلنی است از بیان جزئیات آن معذور هستم.»

جیسون رضائیان، یگانه صالحی و یک عکاس و همسر او، ۳۱ تیرماه ۱۳۹۳ / ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۴ دستگیر شدند. ابتدا به جز رضائیان و همسرش، دو نفر همراه آن‌ها پس از مدتی با قید وثیقه آزاد شدند و سپس یگانه صالحی مهرماه سال گذشته به قید کفالت آزاد شد اما رضائیان همچنان در زندان ماند.

او برای نخستین بار ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری با وکیل خود ملاقات کرد.

مسئول دفتر سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی پیش‌تر اتهامات خبرنگار واشنگتن‌ پست را «جاسوسی به نفع دولت متخاصم آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان کرده بود.

مقام‌های بلندپایه آمریکایی بارها خواهان آزادی جیسون رضائیان شده‌اند اما جمهوری اسلامی پاسخی به این خواست‌ها نداده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'