سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
در بامیان نوجوانی به ۴۰سال حبس محکوم شد

در بامیان نوجوانی به ۴۰سال حبس محکوم شد

مسئولین اداره سارنوالی ولایت بامیان می گویند که یک پسر ۱۶ساله ازسوی محکمه شهری این ولایت به ۴۰سال حبس محکوم شده است.

72073BCF-58F2-4DF7-9022-7525D55F8421_w640_r1_sکیهان نوین: مسئولین اداره سارنوالی ولایت بامیان می گویند که یک پسر ۱۶ساله ازسوی محکمه شهری این ولایت به ۴۰سال حبس محکوم شده است.

شماری از وکلای مدافع وسارنوالان این ولایت می گویند که شدید ترین جزا براساس قانون جزای افغانستان، ۲۰ سال حبس ویا اعدام می باشد اما افراد زیر سن ۱۸ سال از این حکم مستثنا اند.

همایون نوری وکیل مدافع درولایت بامیان می گوید این نوجوان حدود دو ماه قبل متهم به قتل شده بود اما محکمه شهری برخلاف قانون او را به ۴۰ سال زندان محکوم کرده است.

ازسوی هم این حکم محکمه شهری بامیان، واکنش های تند مسئولین سارنوالی این ولایت را برانگیخته است. عبدالوهاب الکوزی رییس سارنوالی بامیان می گوید که این حکم محکمه شهری بامیان، ماده ۳۹ قانون تخلفات اطفال را نقض کرده است.

رییس سارنوالی بامیان می گوید اطفال تا سن ۱۲ سالگی تعقیب عدلی ندارند، اطفال از ۱۲ الی ۱۶ سالگی ۳/۱جرم و از ۱۶ الی ۱۸ سالگی نصف جرم، مجازات می گردد.

با تلاش های پی هم موفق به دریافت دیدگاه مسئولین محکمه شهری بامیان دراین باره نشدیم.

این درحالیست که دو ماه قبل دو جوان به جرم زنا، دریک محکمه علنی براساس حکم محکمه شهری بامیان هرکدام ۱۰۰ شلاق زده شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'