سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تعهد به وعده های رهبران حكومت وحدت ملی، خواسته كارگران افغان

تعهد به وعده های رهبران حكومت وحدت ملی، خواسته كارگران افغان

صد هاتن از مردان و زنان کارگر  در شهر كابل با راه اندازي راه پيمايي به مناسب اول مي روز جهاني كارگر از رهبران حكومت وحدت ملي مي خواهند به وعده هاي عمل نمايند كه در جريان مبارزات انتخاباتي شان به كارگران افغان داده بودند.

images__stories__kargar-1کیهان نوین: عبدالمعروف قادری رییس اتحادیه کارگران افغانستان روز جمعه در كابل گفت:کارگران كشور به حقوق اساسي شان دسترسی ندارند.
به گفته وي آنان در حالی از این روز تجلیل می نمايند که کارگران به حق کار، مزد معیاری، تامینات اجتماعی، مصوونيت جاني ، بیمه صحی و بیمه بیکاری دسترسی ندارند.

وي از رهبران حكومت وحدت ملي مي خواهد كه با عملي كردن وعده هاي شان زمينه كار را براي كارگران فراهم نمايند.

كارگران افغان در حال دست به راه پيمايي مي زنند و خواستار تامين حقوق اساسي شان از سوي دولت اند كه  افغانستان در ميان كشور هاي جهان  بلندترين رقم بيكاران را دارد.

براساس آمار ارايه شده از سوي وزارت كار، امور اجتماعي و شهدا معلولين در حال حاضر  دوازده ميليون تن در كشور واجد شرايط كار اند كه از اين ميان شصت درصد اين افراد فاقد فرصت هاي شغلي اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'