سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تشکیل شورای تعیین صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در وزارت اطلاعات

تشکیل شورای تعیین صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در وزارت اطلاعات

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی می گوید که در این وزارتخانه، شورای تعیین صلاحیت افراد در انتخابات تشکیل شده است.

imagesکیهان نوین: محمود علوی که عصر شنبه 30 می در جمع فرمانداران سراسر ایران سخن می گفت، با بیان اینکه برخی مجموعه ها که دستی در انتخابات دارند، از هم اکنون جهت‌گیری کرده و از همین حالا برای جایگزینی من در وزارت اطلاعات تلاش می‌کنند، گفت: «ما انقلاب کردیم تا آبروی مردم حفظ شود، ما رضای خدا را ملاک قرار داده و اجازه نمی دهیم به خاطر جهت‌گیری‌های سیاسی آبروی کسی به بازی گرفته شود.»

وی افزود: «ما در وزارت اطلاعات صرفا به پرونده گذشته افراد اکتفا نمی کنیم. اکنون یک شورای تعیین صلاحیت تشکیل داده و یک روحانی غیر خطی را مسؤول آن کرده ایم و به او گفته ایم که جواب در قیامت با خود او است. ما حتی افراد را برای توضیح درباره عملکرد گذشته آن‌ها دعوت می کنیم ما با آبروی افراد بازی نمی کنیم.»

مسئولیت تایید یا رد نهایی نامزدهای انتخابات در ایران بر عهده شورای نگهبان است. بسته به انتخابات روند تایید و صلاحیت ها تغییر می کند. اما مجریان و ناظران در انتخابات ایران همواره متهم شده اند که برپایه دستورهای نهادهای امنیتی فعالیت خود را انجام می دهند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'