سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
۱۸ کشته و ۶۴ زخمی در حمله انتحاری در افغانستان

۱۸ کشته و ۶۴ زخمی در حمله انتحاری در افغانستان

انفجار انتحاری حوالی ساعت ده صبح به وقت محلی در نزدیکی خانه سرپرست ولایت خوست در جنوب شرق افغانستان رخ داد.

150402103349_khost_blast_640x360_bbcکیهان نوین: مبارز محمد زدران سخنگوی ولایت خوست  گفت که در نتیجه این رویداد ۱۸ نفر کشته و ۶۴ نفر به شمول همایون همایون نماینده خوست در مجلس نمایندگان زخمی شده اند.

به گفته وی، در بین کشته شدگان خان زمان صبری رئیس شورای قومی ولایت خوست، دو نامزد انتخابات شوراهای ولایتی گذشته و شماری از معلمین مکاتب شامل هستند.

او گفت که عامل این رویداد، فرد انتحار کننده پیاده بوده است.

گفته می شود که قرار بود امروز در این محل راهپیمایی در اعتراض به کارکردهای عبدالجبار نعیمی، سرپرست ولایت خوست برگزار شود. این در حالی است که سرپرست ولایت خوست اکنون در کابل به سر می برد.

آقای همایون یکی از تنظیم کنندگان این راهپیمایی بود.

مخالفان سرپرست ولایت خوست از یک هفته به این سو در این شهر در نزدیکی خانه او و دفتر ولایت خوست خیمه زده و تجمع کرده‌اند. معترضین سرپرست ولایت را متهم به فساد کرده و خواهان برطرفی‌ او شده‌اند.

وزارت داخله/کشور افغانستان نیز با نشر خبرنامه ای گفته که در انفجار امروز دست‌کم ۱۷ نفر کشته و ۳۷ نفر دیگر زخمی شده اند.

وزارت داخله افزوده که حمله کننده انتحاری مواد انفجاری همراهش را در بین معترضینی که در محل جمع بودند، منفجر ساخته است.

عبدالجبار نعیمی سرپرست ولایت خوست نیز اعلامیه ای را نشر کرده و گفته که “دشمنان مردم” از تجمع چند روزه آنها در محل، استفاده کرده و این حرکت را انجام داده اند.

وی می نویسد که به تمامی ارگان های کشفی و عدلی ولایت خوست دستور داده تا تحقیقات لازم را انجام داده و عاملین این رویداد را شناسایی و مجازات کنند.

مسئولیت انفجار امروز را کسی به عهده نگرفته است.

طالبان نیز اعلام کرده این انفجار کار آنها نبوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'