سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
معرفی ۱۶ تن برای نامزدی وزیری به ولسی جرگه

معرفی ۱۶ تن برای نامزدی وزیری به ولسی جرگه

سر انجام پس از یک تاخیر طولانی، حکومت شانزده نامزد وزیر را جهت اخذ رای اعتماد، به ولسی جرگه معرفی کرد.

7EA3A0C7-400A-4E66-8826-DF4E676E09D4_w640_r1_sکیهان نوین: سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری روز چهارشنبه هنگام معرفی این تعداد نامزد وزیران گفت، با تکمیل کابینه مشکلات موجود در ادارات دولتی تا اندازه مرفوع خواهد شد.

آقای دانش از اعضا ولسی جرگه خواست که با نظر داشت شرایط حساس کشور، به این نامزد وزیران رای اعتماد بدهند:

” تقاضای ما از شما وکلاء محترم اینست که با درک موضوع و حساسیت اوضاع و با درک منافع و مصالح علیای به نامزد وزیران که امروز به خدمت شما معرفی میشود در چوکات قانون اساسی صلاحیت و ظایف خود هر چی زودتر رای تایید بدهید تا به کمک خداوند و حمایت شما کابینه ما هر چی زودتر تکمیل گردد. ”

همایون رسا برای وزارت تجارت و صنایع، عبدالباری جهانی برای وزارت اطلاعات و فرهنگ، اسدالله ضمیر برای وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، محمد گلاب منگل برای وزارت سرحدات و قبایل، انجنیر محمود بلیغ برای وزارت فواید عامه، عبدالستار مراد برای وزارت اقتصاد، محمدالله بتاش برای وزارت ترانسپورت، اسدالله حنیف بلخی برای وزارت معارف، سید سعادت منصور نادری برای وزارت شهرسازی، عبدالبصیر انور برای وزارت عدلیه، عبدالرزاق وحیدی برای وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و علی احمد عثمانی برای وزارت انرژی و آب.

در میان این شانزده تن چهار زن نیز معرفی شده اند: دلبر نظری برای وزارت زنان، سلامت عظیمی برای وزارت مبارزه با مواد مخدر، فریده مومند برای وزارت تحصیلات عالی و نسرین اوریاخیل برای وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین.

اما در فهرست شانزده نفری که از سوی ریاست جمهوری به ولسی جرگه فرستاده شده است نامزد وزیر دفاع به نظر نمی رسد.

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'