سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ضرب و شتم و تجاوز یک فرمانده‌ی غیرمسئول در فراه به یک جوان در افغانستان

ضرب و شتم و تجاوز یک فرمانده‌ی غیرمسئول در فراه به یک جوان در افغانستان

سازمان حقوق بشر افغانستان می‌گوید که فرمانده‌ی یک گروه مسلح غیرمسئول در ولایت فراه نخست جوانی را ربود و پس از شکنجه بسیار؛ بر وی تجاوز کرد. این سازمان با ابراز نگرانی از این رویداد می‌گوید که این فرمانده‌ی مسلح از نزدیکان رئیس شورای ولایتی فراه است و در رویدادهای همانند دیگر نیز دست داشته است.

 

boy-rapped-farahکیهان نوین: این نهاد می‌گوید که پلیس توان بازداشت این فرمانده‌ی غیر مسئول را ندارد.

در همین حال رئیس شورای ولایتی فراه تنها لت و کوب این نوجوان را از سوی این فرمانده غیر مسئول تائید می‌کند.

سازمان حقوق بشر افغانستان افزود که این نوجوان ۱۷ ساله که شاگرد نانواست و پدرش برای پیدا کردن لقمه نانی کفش دوزی میکند.

لعل گل لعل رئیس سازمان حقوق بشر افغانستان اظهارداشت: “این بچه که شاگرد نانوایی است و پدرش موچی است؛ توسط حمید بختاور فرمانده‌ی افراد مسلح غیرمسئول اختتاف شده و به ولسوالی بالا بلوک برده شد و بعد از اینکه سرش تجاوز کرده‌اند، سیخ‌های کلاشینکوف را در آتش داغ کرده‌اند و بدنش را سوختانده‌اند”.

وی ادامه داد: “حمید بختاور کارهای زشت و ناروا را انجام می‌دهد و از سوی پسر کاکایش که رئیس شورای ولایتی فراه است و دیگر اقارب‌اش که در مقام‌های پولیس هستند حمایت می‌شود”.

در همین حال رئیس شورای ولایتی فراه تنها لت‌وکوب این جوان را از سوی پسر کاکایش تائید می‌کند و می‌گوید که جرم فردی است و هیچگاه از وی پشتیبانی نکرده است بلکه خود برای بازداشت وی کمک کرده است.

فرید بختاور رئیس شورای ولایتی فراه ادامه داد: “نه اختتاف صورت گرفته و نه هم تجاوز تنها لت و کوب شده است که من از هیچ کسی پشتیبانی نکرده‌ام جرم فردی است .”

سازمان حقوق بشر می‌گوید که این نوجوان و خانواده‌اش چندین بار از سوی این فرمانده گروه مسلح غیرمسئول تهدید شده است و حتی نزد پولیس آورده شده است تا شکایت‌اش را پس بگیرد .

اکنون این مرد پس از فشار های زیاد دوباره در ولایت فراه در بازداشت بسر می‌برد اما سازمان حقوق بشر از رئیس جمهور و نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهد که این نوجوان را با پرونده‌اش به پایتخت انتقال دهد و مجرمان را به کیفر برسانند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'