سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سرپرست وزارت دفاع افغانستان: طالبان چهره بدل کرده و با نام داعش فعالیت می‌کنند

سرپرست وزارت دفاع افغانستان: طالبان چهره بدل کرده و با نام داعش فعالیت می‌کنند

عنایت‌الله نظری سرپرست وزارت دفاع ملی که به منظور پاسخگویی به سناتوران به مجلس سنا رفته بود می‌گوید که بسیاری از گروه‌های طالبان به “گروه دولت اسلامی” تغییر نام داده‌اند.
hämtaکیهان نوین: 
مجلس سنا در نشست امروز خود سرپرستان وزارت‌های دفاع ملی، امورداخله و معاون اول ریاست عمومی امنیت ملی را درباره‌ی پاسخگویی در رابطه با چگونگی حضور و فعالیت‌ گروه دولت اسلامی در افغانستان به سنا فراخوانده بود.

در ابتدای این مراسم شماری از سناتوران نگرانی‌هایشان را درباره‌‌ی فعالیت‌های این گروه در بخش‌هایی از کشور مطرح ساختند.

انارکلی هنریار یکی از اعضای مجلس سنا اظهارداشت: “این داعش کیست و در کدام بخش‌های کشور فعالیت دارد.”

محمدحلیم حسن‌یار یکی دیگر از سناتوران خاطرنشان کرد: “در بخشهای مرزی ولایت غزنی حضور و فعالیت این گروه دیده شده است”.

محمدگل رسولی دیگر عضو این مجلس گفت: “در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب فعالیت گروه داعش و طالبان بسیار افزایش یافته است.”

در ادامه‌ی این نشست سرپرست وزارت دفاع ملی در پاسخ به پرسش‌های این سناتوران می‌گوید که بسیاری از گروه‌های طالبان به نام “گروه دولت اسلامی” تغییر نام داده‌اند.

عنایت‌الله نظری سرپرست وزارت دفاع ملی ادامه داد: “بررسی‌های ما نشان می‌دهد که سر گروه‌های طالبان در افغانستان چهره را بدل کرده‌اند و اکنون به نام داعش فعالیت می‌کنند.”

هرچند قرار بود که معاون ریاست عمومی امنیت ملی هم درباره‌ی حضور این گروه در افغانستان جزئیاتی ارائه کند اما وی در برابر دوربین رسانه‌ها از دادن جزئیات خودداری کرد.

در این میان سرپرست وزارت امور داخله از کمبود تشکیلات پولیس ملی، تجهیزات لازم و نیروهای هوایی برای نظامیان افغان سخن گفت و ادامه داد که نظامیان کشور آماده هرگونه رویارویی با دشمنان کشور هستند.

محمدایوب سالگی سرپرست وزارت امور داخله خاطرنشان کرد: “بخش نیروهای هوایی ما انکشاف لازم را نکرده است ما حتا در انتقال زخمیان و شهیدان خود با مشکل روبرو هستیم و در بخش خنثی سازی ماین‌ها هم با چالش‌هایی روبرو هستیم.”

در پایان این نشست؛ اعضای مجلس سنا برای ستایش از کارکردهای نیروهای بومی از بهر تأمین امنیت کشور برای این مقام‌های امنیتی دسته‌های گل اهدا کردند.

این نشست آخرین جلسه‌ی عمومی سال چهارم دوره‌ی شانزدهم مجلس سنا است؛ اعضای این مجلس از روز سه شنبه برای ۴۵ روز به رخصتی زمستانی خواهند رفت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'