سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن مسوول استخبارات گروه طالبان در میدان وردک افغانستان

کشته شدن مسوول استخبارات گروه طالبان در میدان وردک افغانستان

حسیب الله، مسوول استخبارات گروه طالبان در ولایت میدان وردک در یک درگیری با افراد وفادار به حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار کشته شده است.

hämta (1)کیهان نوین: دفتر مطبوعاتی میدان وردک با انتشار اعلامیه ای گفته که حسیب الله، شب گذشته در منطقه موسوم به کریم داد از مربوطات ولسوالی نرخ این ولایت جان خود را از دست داده است.

در اعلامیه آمده که شب گذشته میان افراد وفادار به حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و طالبان در این منطقه درگیری رخ داده است.
این درگیری چندین ساعت در منطقه ادامه داشته است.

طالبان و حزب اسلامی تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده اند.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی میدان وردک می گوید، در یک عملیات نظامی که در ولسوالی نرخ شب گذشته راه اندازی شد، دو شورشی کشته شدند و مقدار سلاح و مهمات نیز بدست نیروهای امنیتی افتاده است.

این عملیات در منطقه موسوم به کرک از مربوطات ولسوالی نرخ راه اندازی شده است.

میدان وردک در همسایگی کابل از ولایت های ناآرام کشور است که همواره شاهد درگیری میان طالبان و حزب اسلامی بوده است.

افراد وابسته به حزب اسلامی در بخش های این ولایت حضور گسترده دارند و آنها مخالف فعالیت طالبان در مناطق تحت کنترول شان هستند.

درگیری میان افراد این دو گروه تلفاتی برای هر دو طرف در پی داشت است و به دلیل جنگ خانه به خانه غیرنظامیان نیز قربانی می شوند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'