سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
در خواست رشوه از سوی دادستانی افغانستان برای رسیدگی به پرونده تجاوز به یک دختر دو ساله

در خواست رشوه از سوی دادستانی افغانستان برای رسیدگی به پرونده تجاوز به یک دختر دو ساله

یک مرد در کابل می گوید که دادستانی کشور برای رسیدگی به پرونده تجاوز جنسی به دخترش، از او خواسته است که دو صد هزار افغانی پرداخت کند.

hämtaکیهان نوین: نورالدین می گوید که حدود شش ماه پیش، سه مرد در ولایت تخار به دختر دو ساله اش تجاوز جنسی کرده اند و حالا به کابل آمده تا در این مورد دادخواهی کند.

نورالدین به رادیو آزادی گفته است که پس از تجاوز به کابل آمده و تا هنوز علاوبه بر اینکه در دادستانی کشور سرگردان است در این اواخر به او گفته شده که اگر می خواهد پرونده دخترش بررسی شود باید دو صد هزار افغانی پرداخت کند.

او افزود که کرایه موتر از زادگاهش تا کابل را قرض کرد است و حالا مانده در پاسخ به درخواست دادستانی چه جوابی دهد.

این مرد از رییس جمهوری خواسته که در این مورد مداخله کند و اگر نه او تهدید به خود کشی کرده است.

به گفته نورالدین از سه مرد که بر دخترش تجاوز کرده، دو تن آنها آزاد هستند و یکی دیگر آنان در قید به سر می برد، عاملان تجاوز، خانواده نورالدین را تهدید کرده که از بررسی پرونده دست بردارند در غیر آن او و خانواده اش را خواهند کشت.

براساس گزارش نهاد های بین المللی، نظام قضایی کشور فاسد ترین اداره در افغانستان خوانده شده است.

پیشتر، سازمان شفافیت گزارش داد که از هر سه نفر در افغانستان دو تن آنها به ادارات دولتی رشوه داده اند.

این سازمان گفته بود که میانگین پرداخت رشوه از 190 دالر به 240 دالر افزایش یافته که براساس رقم اعلام شده در یک سال گذشته، مردم افغانستان نزدیک به دو میلیارد دالر به ادارات دولتی رشوه داده اند.

بیشترین رشوه به ادارات عدلی و قضایی پرداخت شده است، دولت افغانستان برای ازبین بردن رشوه چندین کمیسیون را تشکیل داده اما آگاهان میگویند به دلیل آغشته بودن مقامات دولتی در فساد این کمیسیون ها کاری موثری انجام داده نتوانستند.

یکی از دلایل که مردم در مناطق روستایی افغانستان مسایل حقوقی شان را نزد گروه طالبان مطرح می کنند، فساد موجود در دستگاه عدلی و قضایی است.

نورالدین می گوید، تا زمانیکه عاملان تجاوز به دختر دو ساله اش را به دادگاه نکشاند دست از بررسی قضیه بر نخواهد داشت.

او گفته است: “برابر با شریعت و قانون من اعدام کسانی را می خواهم که بر کودکم تجاوز کرده اند.”

به گفته او، سه مرد مسلح در ولسوالی رستاق ولایت تخار بر کودکش تجاوز کردند و عاملان این تجاوز از زورمندان محلی هستند.

یکی از عاملان تجاوز به نام عزیزالله در حال حاضر زندانی است.

نورالدین از رییس جمهوری خواسته است که عدالت را در حق کودکش تامین کند در غیر آن او تهید کرده است که در مقابل ریاست جمهوری خود کشی خواهد کرد.

بصیر عزیزی، سخنگوی دادستانی گفته است که پرونده دختر این مرد به محکمه فرستاده شده و منتظر فیصله دادگاه است.

آقای عزیزی می گوید که عاملان تجاوز به این کودک زندانی هستند و پس از حکم نهایی محکمه در مورد سرنوشت آنها تصمیم گرفته خواهد شد

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'