سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت پانزده نفر به اتهام کشتار دوازده غیر نظامی در میدان وردک افغانستان

بازداشت پانزده نفر به اتهام کشتار دوازده غیر نظامی در میدان وردک افغانستان

 نیروهای امنیتی افغان در جریان یک عملیات مشترک در ولایت میدان وردک، ۱۵ شورشی به شمول یک قوماندان آنان را در پیوند به کشتار دوازده غیرنظامی از ولسوالی سیدآباد این ولایت بازداشت کردند.

imagesکیهان نوین :خلیل اندرابی، قوماندان امنیه ولایت میدان وردک به خبرگزاری بخدی گفت که این افراد شب گذشته از مناطق موسوم به جنگ بالا و جنگ پایین از مربوطات ولسوالی سیدآباد این ولایت بازداشت شده‌اند.

به گفته آقای اندرابی، چهار تن از افراد بازداشت شده به جرم‌شان اعتراف کرده و گفته‌اند که دوازده غیرنظامی را در مسیر شاهراه کابل – غزنی به رگبار بسته‌اند.

گفته شده که این شورشیان اکنون تحت نظارت نیروهای امنیت ملی قرار دارند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

عملیات مشترک یک‌شنبه شب در مربوطات ولسوالی سید‌آباد آغاز و شب گذشته پایان یافت.

یک هفته ‌پیش گروهی از مردان مسلح در مسیر شاهراه کابل – غزنی در منطقه هفت‌آسیاب ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک، دوازده غیرنظامی به شمول یک زن را از موتر پایین کرده و به ضرب گلوله کشتند.

بر اساس گزارش‌ها مهاجمان لباس‌های سفید به تن داشته‌اند.

در همین حال قوماندان امنیه میدان وردک گفت که مهاجمان در گذشته عضو شبکه تروریستی حقانی بودند اما به گفته اندرابی اکنون تحقیقات روشن خواهد کرد که آنان وابسته به چه گروهی هستند.

از سویی هم آقای اندرابی گفت که افراد بیشتری در کشتار دوازده غیر نظامی دست دارند و نیروهای امنیتی برای بازداشت آنان تلاش خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، ملا شیر، یکی از قوماندانان شورشیان که در حمله بر غیرنظامیان دست داشته در حال حاضر متواری است.

شاهراه کابل- غزنی که از مربوطات ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک می‌گذرد، همواره برای مسافران خطرناک بوده است.

گروه‌های شورشی مشمول طالبان، همواره مسافران را از این مسیر می‌ربایند و در بدل پول‌های هنگفت آزاد می‌کنند یا در مواردی آنان را به قتل می‌رسانند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'