سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تیر باران سه تن در محکمه صحرایی در غور

تیر باران سه تن در محکمه صحرایی در غور

مقام‌ها در ولایت غور می‌گویند که باشنده‌گان این ولایت روز گذشته سه تن را در یک محکمۀ صحرایی تیرباران کردند.

A7B92F89-4E42-4C96-9561-CDECD60B010B_w640_r1_cx0_cy19_cw93_sکیهان نوین: عبدلحی خطیبی، سخن‌گوی ولایت غور می‌گوید که شماری از شهروندان در ولسوالی شهرک این ولایت سه تن را به اتهام کشتن فرزند آمر معارف ولسوالی شهرک تیرباران کرده‌اند.

کسانی که دست به این دادگاه صحرایی زده‌اند از نزدیکان آمر معارف ولسوالی شهرک ولایت غور بوده‌اند.

آقای خطیبی می‌گوید که آمر معارف ولسوالی شهرک محمد محسن نام دارد و پس از کشته‌شدن پسرش عبدالتواب، نزدیکان وی کمیسیونی تشکیل داده و پس از چاشت روز گذشته این سه تن را تیرباران کرده‌اند.

سخن‌گوی ولایت غور می‌گوید، ساحه‌یی که این دادگاه صحرایی در آن صورت گرفته کاملن زیر ادارۀ دولت است و مخالفان مسلح در آن فعالیت ندارند.

به گفتۀ وی نماینده‌گان غور در پارلمان و مقام‌های حکومتی تلاش کرده‌اند تا از این عمل آنان جلوگیری کنند، اما نتوانسته‌اند مانع دادگاه صحرایی و تیرباران‌کردن افراد گردند.

باید یادآور شد که این نخستین دادگاه صحرایی در سال جاری در کشور است.

دادگاه‌های صحرایی در افغانستان یکی از روندهایی‌ست که تا کنون حکومت نتوانسته از آن جلوگیری کند و گاه‌گاهی در بخش‌هایی از کشور توسط مخالفان مسلح و شهروندان اتفاق می‌افتد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'