سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت سازمان دهندگان انتحار در ننگرهار

بازداشت سازمان دهندگان انتحار در ننگرهار

شش تن از افرادی که در سازمان‌دهی حمل‌های انتحاری در ننگرهار دست داشتند، بازداشت شده‌اند.

Untitled7-300x168کیهان نوین: ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که قاری عبدالله، مسوول طراحی حمله‌های انتحاری با پنج‌تن از هم‌راهانش در ساحۀ شاه‌جوی ولسوالی غنی‌خیل ولایت ننگرهار بازداشت شده‌است.

عبدالباری مشهور به احمدشاه دلاور باشنده ولایت میدان وردک فرد انتحاری، شیر افضل از ننگرهار انتحاری، شمشاد باشنده خیبر ایجنسی پاکستان انتقال‌دهنده انتحاری، ثمرگل باشندۀ ولایت ننگرهار و میرویس برادر قاری رحمت‌الله افراد دیگری هستند که با رحمت‌الله بازداشت شده‌اند.

ریاست امنیت ملی می‌گوید که مقداری مواد انفجاری، وسایل ساخت واسکت‌های انتحاری و یونیفورم ارتش ملی افغانستان نیز از نزد این افراد به دست آمده‌است.

این در حالی‌ست که سه روز پیش در یک حمله انتحاری، که در میان انبوهی از مردم در شهر جلال‌اباد، ولایت ننگرهار رخ داد حدود ۱۵۰ تن کشته و زخمی گردیدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'