سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آغاز حملۀ بهاری طالبان از روز جمعه با نعرۀ الله اکبر

آغاز حملۀ بهاری طالبان از روز جمعه با نعرۀ الله اکبر

طالبان می‌گویند در پایان هفتۀ جاری حملۀ بهاری‌شان را آغاز خواهند کرد.

hämta (1)کیهان نوین: طالبان با نشر اعلامیه‌یی گفته‌اند که امارت اسلامی مصمم است تا به جنگ را در برابر نیروهای امنیتی و نیروهای خارجی ادامه دهد.

در اعلامیۀ طالبان آمده‌است:” امارت اسلامی عملیات بهاری خویش تحت نام الهام‌بخش عزم را به روز جمعه ۴ ثور ۱۳۹۳، صبح‌هنگام ساعت ۵ با نعرۀ الله اکبر آغاز می‌نماید”.

آنان گفته‌اند که در این حمله می‌خواهند نیروهای خارجی، به ویژه مرکزهای دایمی آنان، مرکزهای استخباراتی و دپلوماتیک، مقامات ادارۀ کابل، تجمعات نظامی آنان و به خصوص منسوبین استخبارات، وزارت داخله و دفاع را هدف قرار دهند.

طالبان می‌گویند که این حمله به ابتکار رهبری، کمیسیون نظامی و متخصصان ماهر و با تجربۀ آنان طرح‌ریزی شده‌است.

این گروه می‌گویند که برای پایان جنگ باید نیروهای خارجی افغانستان را ترک گویند:” اگر اشغال‌گران می‌خواهند به شکل واقعی آن از جنجال جنگ جاری نجات یافته و خلاص شوند باید هرچه عاجل بقایای عساکر نظامی، عملیاتی و استخباراتی و تشکلات مربوطۀ خود را از افغانستان خارج نمایند و به اشغال و مداخله در امور داخلی کشور نقطۀ پایان بگذارند”.

طالبان در حالی جنگ بهاری‌شان را اعلام می‌کنند که پیش از این حکومت افغانستان به راه‌اندازی گفت‌گوهای صلح با این گروه اظهار خوش‌بینی و امیدواری می‌کرد.

هم‌چنان چندروز پیش رییس جمهور غنی در یک سخن‌رانی در ولایت بدخشان گفت که مخالفان مسلح نباید ابزار دست خارجی‌ها شوند و اگر افغان واقعی هستند بیایند در کنار مردم و دولت ایستاده شوند..

از سویی، بگومگوها از افزایش داعش و پیوستن طالبان به این گروه به گونۀ روزافزون در حال افزایش است و ناامنی نیز در کشور در یک ماه گذشته صدها قربانی گرفته‌است.

با این حال نهادهای امنیتی افغانستان می‌گویند که نیروهای امنیتی توانایی سرکوب هرگروه را زیر هر نامی دارند و به هر کارکرد هراس‌افگنان پاسخ خواهند داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'