سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مرگ تمامی اعضای یک خانواده بدلیل انفجار مین در افغانستان

مرگ تمامی اعضای یک خانواده بدلیل انفجار مین در افغانستان

مقام های محلی ولایت غزنی در مرکز کشورمی گویند که بر اثر انفجار ماین کنار جاده در ولسوالی اندر این ولایت ۷ هفت عضو یک خانواده کشته شدند.

کیهان نوین: h345این رویداد حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در منطقه علی‌زی از مربوطات ولسوالی اندر ولایت غزنی رخ داده است.

محمدعلی احمدی، معاون سرپرست ولایت غزنی با تایید این رویداد گفت: ” انفجار زمانی رخ داد که یک موتر نوع فلنکوچ به سویمرکزغزنی در حرکت بود که در منطقه علی زی از مربوطات ولسوالی اندر این ولایت با ماین کنار جاده بر خورد کرد.”

احمدی گفت که در این رویداد هفت غیر نظامی کشته شده‌‌اند.

قربانیان این رویداد ۳ زن، دو دختر، یک مرد و یک کودک هستند که تمامی آنان اعضای یک خانواده بوده اند.

تا کنون فرد و یا گروهی مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته اما بیشتر گروه های مسلح مخالف دولت برای آماج قرار دادن کاروان نیروهای امنیتی افغان از ماین های کنار جاده استفاده می کنند.

انفجار ماین های کنار جاده در غزنی و دیگر ولایات بیشتر از غیر نظامیان قربانی می گیرد.

این در حالی است که چندی پیش دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که تلفات غیر نظامیان در شش ماه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته افزایش ۲۴ در صدی داشته است.

ولایت غزنی در مرکز افغانستان از ولایت های نا امن به شمار می رود که شورشیان وابسته به گروه طالبان در بیشتر مناطق آن حضور فعال دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'