سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ضرب و شتم شدید یک خبرنگار توسط پلیس در زابل افغانستان

ضرب و شتم شدید یک خبرنگار توسط پلیس در زابل افغانستان

احمد ولی سرحدی، خبرنگار آزاد و رییس مرکز رسانه‌های آزاد ولایت زابل از سوی پولیس این ولایت به شدت مورد لت و کوب قرار گرفته و زخمی شده‌است.

Untitled9-300x172کیهان نوین: این روی‌داد پس از آن صورت گرفته که فردی به نام شهباز از سوی پولیس زابل مورد لت و کوب قرار گرفته و گزارش و تصویرهای آن در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده‌است.

ولی سرحدی می‌گوید که ۱۲تن از منسوبان پولیس در ولایت زابل بالایش حمله کرده و او را به شدت لت و کوب کرده‌اند.

این رویداد در شهر قلات، مرکز ولایت زابل در پیش روی مدیریت ترافیک رخ داده و سرحدی پس از برخورد قنداق‌های تفنگ، به شدت زخمی شده‌است.

آقای سرحدی بینی و سرش در جریان لت و کوب شکسته و دیگر اعضایش نیز به شدت آسیب دیده‌است.

ولی سرحدی خبرنگار آزاد است و از چندی به این طرف با خبرگزاری خامه نیز در تشر گزارش‌های ولایتی از زابل هم‌کاری می‌کند.

او می‌گوید که انگیزۀ لت و کوبش نشر تصویرها و گزارش در مورد شهباز، فردی که از سوی پولیس لت و کوب شده بود، می‌باشد.

از جانبی غلام سخی روغ لیونی، فرمان‌دۀ پولیس زابل می‌گوید که یک تن در پیوند به این روی‌داد بازداشت شده و اکنون در زندان به سر می‌برد.

او می‌گوید که بالای رییس مرکز رسانه‌های آزاد زابل توطیه‌یی از سوی پولیس طرح نشده و شاید به گونۀ اشتباهی مورد لت و کوب قرار گرفته باشد.

صدیق الله توحیدی، رییس نی یا نهاد حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان به خبرگزاری خامه گفت که از این روی‌داد آگاهی دارند و آن را به وزارت خارجه نیز اطلاع داده‌اند.

آقای توحیدی افزود که تا بررسی‌های بیش‌تر به خاطر روشن‌شدن قضیه در این مورد جریان دارد.

این نخستین روی‌داد خشونت در برابر خبرنگاران در سال جاری خورشیدی است.

این در حالی‌ست که سال گذشته از سوی نهاد حمایت از رسانه‌های ازاد افغانستان خونین‌ترین سال برای خبرنگاران کشور عنوان شده بود.

در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۲۵ مورد خشونت در برابر خبرنگاران افغان صورت گرفته بود و ۶۷ درصد افزایش را ننسبت به سال‌های گذشته شان می‌داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'