سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتراض مردم غزنی در بی توجهی دولت به سرنوشت ۳۱ اسیر

اعتراض مردم غزنی در بی توجهی دولت به سرنوشت ۳۱ اسیر

صدها تن از نمایندگان نهادهای مدنی ولایت غزنی در اعتراض به مشخص نبودن سرنوشت ۳١ مسافری که بیش از یک ماه پیش در مسیر قندهار به کابل توسط افراد ناشناس به گروگان گرفته شدند، در حرکتی نمادین به رئیس جمهوری افغانستان یک ماکت ذره‌بین و به نمایندگان این ولایت، ماکت یک هواپیما اهدا کردند.

150330130011_protest_for_30_abducted_person_640x360_sirat_nocreditکیهان نوین: این افراد با ابراز نگرانی از سرنوشت گروگان‌ها گفتند این ذره‌بین را به آن دلیل به رئیس جمهور غنی می‌دهند که “با استفاده از آن، مسافران ربوده شده را جستجو و آزاد کند.”

اعتراض کنندگان به نمایندگان ولایت غزنی در پارلمان نیز یک ماکت هواپیما اهدا کردند و علت آنرا “خبر نگرفتن این نمایندگان از وضعیت غزنی و موکلان‌شان” عنوان کردند.

به گفته آنها، نمایندگان این ولایت، “ناامنی در مسیر راه را علت اصلی سفر نکردن به غزنی عنوان می‌کنند.”

این راهپیمایی در مقابل مجلس نمایندگان افغانستان انجام شد و تظاهرکنندگان گفتند که به رسم اعتراض به سکوت نمایندگان مجلس افغانستان به سرنوشت ربوده شدگان و افزایش ناامنی در جاده‌های ولایت غزنی جمع شده‌اند.

تجمع کنندگان از رهبران دولت وحدت ملی افغانستان نیز خواستند که برای رهایی این افراد اقدام جدی کنند.

به گفته این معترضان، “دولت افغانستان بعد از یک عملیات نظامی ناکام که منجر به رهایی گروگان‌ها نشد، سکوت کرده و حتی حاضر به پاسخگویی درباره سرنوشت این افراد هم نیست.”

روز دوشنبه ۴ حوت/اسفند، مسافرانی که با دو بس (اتوبوس) مسافربری از قندهار به طرف کابل در حرکت بودند، در نزدیکی ولسوالی شاه‌جوی ولایت زابل به چنگ افراد ناشناس افتادند.

تاکنون از سرنوشت این افراد اطلاعی در دست نیست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'