سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

“فیلتر شدن سایت های ثبت نشده در جمهوری اسلامی”

یک مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی اعلام کرده که لیست تمامی سایت‌های ایرانی به دادستانی ابلاغ شده و «در صورت عدم ثبت آدرس یک وبسایت در این دامنه، دادستانی حق فیلتر کردن آن را دارد.»

photo.phpکیهان نوین: رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، این مطلب را در همایش «فضای مجازی پاک» که در سالن وزارت کشور برگزار شد بیان کرده است.

به گفته‌ی موسویان، چنین لیستی باعث می‌شود که نشانی تمامی وب سایت‌های ایرانی دارای هویت شده و رده بندی شوند.

سخنان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات مبنی بر فیلترینگ سایت‌های ثبت نشده در شرایطی مطرح می‌شود که به تازگی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی در سخنانی مدعی شده که فیلترینگ در ایران خواسته خانواده‌های ایرانی‌ است.

روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسفندماه، محمود واعظی، وزیرارتباطات به مناسبت سالگرد تاسیس وزارتخانه متبوعش با تشریح عملکرد فعالیتهای انجام شده دراین حوزه اعلام کرد خانواده‌ها می‎خواهند که برخی از سایت‌ها، از جمله سایت‌های «مستهجن» از دسترس خارج شوند.

به گفته‌ی محمود واعظی «۱۰ تا ۱۵ درصد مطالب سایت‌ها با فرهنگ اسلامی و ایرانی در تضاد است.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'