سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

پایان کار روحانی در شکست قطعی مذاکرات

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی به دولتهای غربی هشدار داده است که شکست مذاکرات هسته ای آینده سیاسی حسن روحانی را به مخاطره می اندازد.

images (1)کیهان نوین: سه تن از مقامات ایرانی گفته اند که محمد جواد ظریف چند بار چنین نگرانی ای را با جان کری در میان گذاشته است. همین مقامات به رویترز گفته اند که وزیر امور خارجه حکومت اسلامی همین نگرانی را با مقامات سایر کشورهای غربی نیز مطرح کرده است. محمد جواد ظریف این گزارش را تکذیب کرده است و گفته است که در مذاکرات مسائل داخلی مطرح نشده است.

میتوان تصور کرد که هردوی این ادعاها حقیقت دارد. جناب ظریف هم این هشدار را به مقامات آمریکا و غرب داده است و هم این هشدار را در حین مذاکرات نداده است.

بلکه قاعدتا چنین بحثهایی در گفتگوهای غیر رسمی و خارج از چارچوب مذاکرات ردوبدل میشود. و جناب ظریف هم در زمانی که مذاکرات عملا به شکست نهایی نزدیک میشود، درست دانسته است که این پیام را به مقامات کشورهای غربی برساند که کل پروژه روحانی با شکست این مذاکرات برباد خواهد رفت.

از همان ابتدای این مذاکرات علیرغم همه خوش بینی هایی که از همه سو ابراز میشد،نشان از آن داشت که حل بحران اتمی و رفع تحریمها با موانع بسیاری مواجه است و بن بست حکومت اسلامی، به احتمال قریب به یقین بن بست این مذاکرات را نیز رقم خواهد زد.

مساله “ظریفی” که اینجا باید تاکید گذاشت اینست که شکست مذاکرات اتمی فقط شکست دولت روحانی نیست بلکه به معنای شکست کل حکومت اسلامی نیز خواهد بود. بی تردید عواقب این شکست احتمالی بحران جدی ای را برای این حکومت رقم خواهد زد که محال است بتواند از زیر بار آن کمر راست کند.

یک نظر

  • این روحانی حیله گر هیچ فرقی با اون احمدی نژاد دروغگو نداره

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'