سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
وضعیت بحرانی آلودگی هوا؛ تعطیلی مدارس و ادارات در استان خوزستان

وضعیت بحرانی آلودگی هوا؛ تعطیلی مدارس و ادارات در استان خوزستان

مردم خوزستان به جای هوا “خاک” تنفس می‌کنند.

3BF2~1کیهان نوین: به گفته ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز دستگاه‌های سنجش آلایندگی به دلیل حجم بالای گرد و غبار قادر به سنجش نیست و از کار افتاده و مردم به جای استنشاق هوا، خاک تنفس می‌کنند.

مدارس و اداره‌های استان خوزستان امروز و فردا تعطیل شده و به نظر می‌رسد با توجه به پیش‌بینی هوا‌شناسی تا چهارشنبه این تعطیلی ادامه داشته باشد.

همچنین تمامی ادارات شهرستانهای اهواز، آبادان، ماهشهر، هندیجان، دشت آزادگان، کارون، باوی، امیدیه، حمیدیه، خرمشهر، و رامشیر به دلیل بروز پدیده گردو غبار در روز یکشنبه تعطیل شد.

نماینده مردم اهواز در گفتگو با خبرنگار خانه ملت گفت: “ما به عنوان مردم شلاق خورده استان خوزستان فریاد واعطشا و وا امدادا سر می‌دهیم و می‌گوییم به داد ما برسید زیرا اگر این وضع ادامه یابد حیات درخوزستان با مشکل مواجه می‌شود.”

قرار است رییس سازمان محیط زیست به همراه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور برای بررسی اوضاع خوزستان، فردا دوشنبه (۲۰ بهمن) به این استان سفر کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'