سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

نه و نیم میلیون نفر کاربر شبکه وایبر در ایران

علی جنتی، وزیر ارشاد، امروز پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه در اصفهان با اشاره به استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی گفت: “۹.۵ میلیون نفر در ایران از شبکه وایبر و نزدیک به ۴ الی ۴.۵ میلیون نفر از فیس بوک استفاده می‌کنند.”


download (28)کیهان نوین:
جنتی همچنین گفت: “کاربران در برابر برخی از سایت‌های اجتماعی که فیلتر است، از فیلتر شکن استفاده می‌کنند. این یک پدیده اجتماعی است و باید دید که چگونه از آن استفاده می‌کنیم.”

به گفته وزیر ارشاد، در شرایط کنونی “استفاده از همه ابزارها اجتناب‌ناپذیر است و کسی نمی‌تواند در برابر آن بایستد.”

جمهوری اسلامی بسیاری از وبسایت‌های اینترنتی و سرویس‌های ارتباطی را فیلتر کرده است.

استفاده شهروندان ایران از نرم‌افزارهای ارتباطی نظیر واتس‌اپ و وایبر در ماه‌های اخیر موضوع اظهارنظر مقام‌های ایرانی بوده و برخی از مقام‌های محافظه‌کار خواهان مسدود کردن دسترسی به این نرم‌افزارها شده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه، تابستان گذشته برای وزارت ارتباطات در مورد مسدودسازی واتس‌آپ، وایبر و تانگو ضرب‌الاجل تعیین کرد و خواهان “اقدام عاجل” این وزارت‌خانه برای مسدود سازی و کنترل این شبکه‌ها شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'