سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتقاد روزنامه‌نگاران کرد از وضعیت تاسف‌بار مطبوعات

انتقاد روزنامه‌نگاران کرد از وضعیت تاسف‌بار مطبوعات

جمعی از روزنامه‌نگاران کرد در مراسم تجلیل از استاد محمد سراج‌الدینی مدیر مسئول نشریه “نور اسلام” در منزل وی، از وضعیت مطبوعات کردی در دولت تدبیر و امید به شدت انتقاد کردند.

24588کیهان نوین: در دیدار از پیشکسوت مطبوعات کُردستان، وضعیت مطبوعات کُردی در دولت تدبیر و امید روحانی مورد انتقاد شدید واقع شد و چنین وضعیتی را “تداوم فضای دولت احمدی‌نژاد” توصیف کردند.

این دیدار به پاس تجلیل از خدمات ٥ دهه‌ای محمد سراج‌الدینی پژوهشگر حوزه‌ی دین و تلاشگر عرصه‌ی مطبوعات کُردستان در سنندج صورت گرفت.

یک منبع مطلع از این دیدار گفت: بیش از ده تن از اصحاب رسانه که در این دیدار حاضر بودند، عدم توجه دولت به وضعیت مطبوعات و نیز دغدغه مالی و امنیتی که برای برخی از روزنامه‌نگاران بوجود آمده را از عمده‌ترین مشکلات خود ابراز کردند.

وی به نقل از استاد سراج‌الدینی که نشریه‌‌ی ایشان در زمان دولت احمدی‌نژاد بنابه برخی فشارها چاپ نمی‌شد، اعلام کرد: متأسفانه مطبوعات و روزنامه‌نگاران کرد مورد بی‌مهری فراوان قرار گرفته‌اند امید است که در دولت روحانی فضای مناسبی برای فعالیت روزنامه‌نگاران مستقل و منتقد در کردستان فراهم آید.

ماهنامه نور اسلام پس از انتشار ٣٥ شماره از سال ٨٨ انتشار نیافت و بزودی شماره ٣٦ این نشریه منتشر خواهد شد.

در در ادامه این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و برخی مدیران این اداره به جمع دیدار کنندگان پیوسته و قول ایجاد “فضای امن” و “بستر مناسب” برای فعالیت روزنامه‌نگاران را داد.

انتشار راهنمای شیوه‌های اقامه نماز، تدوین و انتشار تقویت کردی، فارسی و عربی بر اساس مبانی فرهنگی و اعتقادی کردستان، انتشار کتاب” نیونامه” فرهنگ اسامی فرزندان به زبان کردی و تدوین ٢٤ کتاب و اثر ادبی، دینی و مذهبی با دربرگیری آداب، سنن و آیین‌های مردم کردستان از دیگر خدمات و تلاش‌های استاد سراج‌الدینی در راستای اعتلای فرهنگ کُردی است.

مسعود احمدی، هیبت هرس مالی، فیض‌الله پیری، اجلال قوامی، فردین کمانگر، لطیف حسینی‌نسب و برخی روزنامه‌نگاران دیگر در این دیدار حضور داشتند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'