سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آتش سوزی در نخلستان های منطقه آبپخش بوشهر

آتش سوزی در نخلستان های منطقه آبپخش بوشهر

بخش های وسیعی از نخلستان های منطقه ‘آبپخش’ استان بوشهر روز سه شنبه طعمه حریق شد و امدادگران و مردم پس از سه ساعت و نیم تلاش تا حدودی این آتش سوزی را مهار کردند.

1کیهان نوین: علی مردانلو بخشدار آبپخش در استان بوشهر گفت : آتش سوزی از ساعت 12و 30 دقیقه امروز در حومه روستای ‘چم درواهی’ آغاز شد و بر اثر شدت وزش باد از نیزارهای کنار نخلستان به درون باغ ها کشیده شد و شش هکتار از نخلستان ها را در بر گرفت.

وی افزود: گرچه به علت وزش باد مهار آتش به طول انجامید اما با تلاش و حضور به موقع نیروی آتش نشانی بخش های شهرستان دشتستان و مرکز استان بوشهر و همچنین مردم منطقه آتش تقریبا مهار شده است.

مردانلو بیان داشت: بدلیل وزش باد و گستردگی منطقه آتش سوزی همچنان جرقه هایی رخ می دهد که همه نیروها منطقه را ترک نکرده و آماده باش هستند تا مهار کامل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ناهموار بودن اراضی داخل نخلستان ها مشکل دیگری است که خودروهای آتش نشانی را با مشکلاتی روبه رو کرد اما در حال برنامه ریزی هستیم که هرچه زودتر آتش بطور کامل مهار شود تا خسارت کمتری متوجه نخلداران شود.

وی علت آتش سوزی را نامعلوم ذکر کرد و گفت که کارشناسان علت را بررسی و گزارش خواهند کرد.

ارسلان زارع فرماندار دشتستان نیز ضمن حضور در منطقه روند امدادرسانی و اطفاء حریق را بررسی و راهکارهای مدیریتی را برای حل بحران ارائه کرد.

نخلستان های آبپخش در امتداد جاده اصلی استان بوشهر به خوزستان قرار دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'