سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

محاکمه موسوی و کروبی یا “محاکمه انقلاب”

اصغرزاده: محاکمه موسوی و کروبی محاکمه انقلاب است، برای همین نمی توانند آنها را محاکمه کنند.

موسوی و کروبیکیهان نوین: عصر دیروز، سازمان دانشجویی، مناظره‌ای میان ابراهیم اصغر‌زاده، رییس دوره اول شورای شهر تهران، و حسین‌ الله‌کرم برگزار کرد. ابراهیم اصغرزاده در مناظره دیروز عوان کرد که رادیکال‌ها ۳۵ سال هرچه می‌خواستند انجام دادند و در زمان احمدی‌نژاد به قدرت و تمام مجاری ثروت دست پیدا کردند در عین حال نیز جریان اصلاحات منزوی شد. روزنامه‌نگاران بازداشت شدند و دانشجویان منتقد با عنوان ستاره‌دار از ادامه تحصیل محروم ماندند اما خوشحالم که تمامی این افراد یک قدم عقب ننشسته در حالی که شما هر روز دچار ریزش شدید. وی با تاکید بر اینکه در جریان اصولگرا٬ چهره‌هایی عقلانی مثل ناطق نوری و لاریجانی فعالیت دارند٬ افزود: روحانی باید چالش‌ها را درست کند و مهم‌تر از همه به شرایط داخلی بپردازد. صحبت‌هایی که آقای روحانی درباره فساد داشتند٬ نشان دهنده آن است که وقتی قدرت و سیاست به هم برسند٬ فساد ایجاد می‌شود.

بنا به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین الله‌کرم نیز گفت: می‌خواهم حرف خودم را در چارچوب اسلام بزنم. ، کسانی که روزی رگ گردنشان برای کارگران بیرون می‌زد٬ امروز طرفدار امپریالیسم شده‌اند.

الله کرم در ادامه گفت: “ما توانستیم در انقلاب اسلامی استبداد را بیرون کنیم اما این کافی نبود. ما باید قارون‌ها را بیرون کنیم و من امروز نیاز انقلاب دوم را می‌بینم. من انقلاب دوم را قبول دارم و می‌گویم علاوه بر انقلاب دوم٬ باید به سمت انقلاب سوم برویم.”

اصغرزاده، الله کرم را جزء جریان اصولگرای رادیکال خواند.

اصغرزاده پیرامون مساله حصر غیر قانونی موسوی و کروبی گفت: “حصر یک سال و هشت ماه بعد از انتخابات صورت گرفت٬ چون ترسیدید کسانی مانند شما‌ها آن‌ها را بکشند و پیراهن عثمان درست شود.”
الله کرم خطاب به اصغرزاده گفت: “از روزی که لیبرال شدید فاتحه‌تان خوانده شد حالا می‌آیید می‌گویید طرفدار جامعه مدنی هستید.”

او در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌های اصغرزاده مبنی بر عذرخواهی از مردم به علت رادیکال بودن در اوایل انقلاب گفت: “شما که باشید که بخواهید عذرخواهی کنید. شما فقط از دیوار یک سفارت رفتید. بالا رفتن که دزد‌ها هم بلدند انجام بدهند٬ حالا هم پشیمان شده‌اید اما آن کار بزرگ٬ ربطی به عمل شما ندارد.”

الله کرم در پایان درباره فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران گفت: “من این موضوع را ورود نظامیان به اقتصاد نمی‌دانم چون آنها پاسدار هستند نه نیروی نظامی و کار آنها جهادی است. در هر مرحله از انقلاب اسلامی که لازم باشد به بسیج توده‌ها دست می‌زنند. و من برخلاف آقای اصغرزاده آن را تهدید نمی‌دانم که نظامی‌ها دارند قبل از خیزش اقتصادی٬ وارد سیاست می‌شوند. آنها پاسدار هستند و به مسوولیت‌شان بسیج توده‌ها در همه ابعاد سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی در قانون اساسی اشاره شده است.”

ابراهیم اصغر زاده اما پیرامون فعالیت های اقتصادی سپاه پاسداران نظری خلاف الله کرم داشت و گفت: “سپاه به جای کار اقتصادی٬ باید از مرزهای کشور دفاع کند.”

اصغرزاده، رییس دوره اول شورای شهر تهران در پاسخ به حسین الله کرم درباره حوادث سال ۸۸ و اتهامات آقایان موسوی و کروبی تاکید کرد: “نظر من این است که فرصت ایجاد کرده تا دادگاهی برپا شود و به اتهام‌ها رسیدگی شود. چرا جریان رادیکال به نقاط مبهم پناه می‌برد؟ حرف من این است اگر می‌توانید دادگاه تشکیل داده و این افراد را محاکمه کنید. شما نمی‌توانید آقایان موسوی و کروبی را محاکمه کنید چرا که موسوی وکروبی محاکمه انقلاب است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: “دولت روحانی تکلیفش با لباس‌شخصی‌هایی که دولت رابه انزوا می‌کشند٬ مشخص کند.”

به گفته او در شرایط کنونی دولت از سوی جریان رادیکالی مورد تهدید قرار گرفته و در شرایطی هستیم که رییس مجلس مورد اصابت مهر و سنگ قرار می‌گیرد، یک عده با کفن به خیابان‌ها می‌آیند و از وزیر امور خارجه دولت با لنگه کفش پذیرایی می‌کنند. اصغرزاده با طرح این سوال که آیا دانشجویان پذیرای چنین شرایطی هستند٬ گفت: چگونه باید در مقابل حزب اللهی‌ها و رادیکال‌ها رفتار کنیم و آقای الله‌کرم چگونه از این جریان دفاع می‌کنند در حالی که این جریان٬ جنگ و نظام را مصادره می‌کند٬ آیا بقیه مردم مدافع جبهه و جنگ نبودند؟ مگر تاج زده و کروبی‌ها و موسوی‌ها مدافع جنگ نبودند؟

وی در ادامه خطاب به دولت روحانی اشاره کرد و افزود: دولت روحانی باید تکلیف خود با لباس شخصی‌هایی که شاید در ادامه او رابه انزوا بکشند٬ مشخص کند. جریانی که به خیابان‌ها می‌آید و خیابان‌، دانشگاه‌ها و ارزش‌های انقلاب را به نفع خود مصادره می‌کند.

اصغرزاده، الله‌کرم را مخاطب خود قرار داد و گفت: “شما باعث اتفاق‌های ناخوشایند در کشور شده‌اید… دوستان شما به خیابان‌ها می‌آمدند و به کتابفروشی‌ها و دانشگاه‌ها حمله می‌کردند… شما شرایطی ایجاد کردید که علیرغم دفاع ‌ارکان نظام٬ مردم از آقای ناطق نوری به سمت خاتمی رفتند. حرف من این است که حرکت مردم در خلاف حرکت نظام به امروز یا انتخابات ۹۲ بر نمی‌گردد؛ که ۱۶ سال است در این کشور ریشه دوانیده است وگرنه در انتخابات ۹۲ مردم سمت و سوی رادیکال‌هایی همچون آقای جلیلی را انتخاب می‌کردند و به آقای روحانی رای نمی‌دادند.”

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد مسایل بین‌المللی قرار دهد٬ گفت: “تحریم‌های بین‌المللی و رفتن پرونده هسته‌ای ایران به شورایعالی امنیت ملی٬ نتیجه عملکرد اشتباه و غلط دولت احمدی‌نژاد بود. احمدی‌نژاد به اسم حزب‌الله هر چه خواست انجام داد و در سازمان ملل هر چه می‌خواست بیان کرد و رادیکال‌ها نیز هر چه تریبون در کشور بود از آن خود کرده بودند؛ دانشجویان را ستاره‌دار کردند و یک فضای امنیتی را در داخل کشور حاکم کردند تا فضای عمومی دچار هرج و مرج شود.”

اصغرزاده همچنین افزود: “جریان‌های تندرو با اسم امام و اسلام هر چه می‌خواهند می‌کنند.”

وی با طرح این سوال که چرا فکر می‌کنید کشور بهشت شده است٬ گفت: “در شرایط کنونی چرا یک نفر از آمریکا یا اروپا دوست ندارد به ایران مهاجرت کند در حالی که اگر دروازه‌های کشور را بازکنید هزاران دانشجو و استاد دانشگاه مهاجرت می‌کند. ما نتوانستیم و مقصر اصلی آن شما هستید.”

ابراهیم اصغرزاده همچنین از لغو سخنرانی شریعتمداری در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و خطاب به رادیکالها اعلام کرد که زیر پوست این جامعه اتفاقات زیادی در شرف وقوع است.

وی در ادامه با عذرخواهی از اشغال سفارت ایالات متحده گفت: “من از گذشته خودم عذرخواهی می‌کنم. من یک عمر برای عدالت تلاش کردم٬ ولی متوجه شدم اشتباه کردم٬ چون دیدم با آزادی می‌توان بهشت را ساخت٬ لذا اول باید آزادی را فراهم کنیم. شما به اسم عدالت می‌توانید چشم به حقوق مردم ببندید٬ در حالی که با آزادی چنین امکانی وجود ندارد.”

او همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا مدام می‌گویید اسراییل از اصلاح طلبان در سال ۸۸ حمایت کرد؟

اصغرزاذه همچنین با انتقاد از حصر آیت الله شریعتمداری و آیت الله منتظری گفت: “تفتیش عقاید و شکنجه خلاف حقوق و قانون است ما نباید به اسم اسلام دست به هر کاری بزنیم و اقوام دیگری یا مذاهب یا ادیان دیگری تخریب یا منزوی کنیم. درباره بورسیه‌های تحصیلی بروید ببینید که چه کسانی سود بردند مگر همه فرزندان این کشور حق آبرو تحصیل و زندگی و شغل ندارند.”

وی در پایان با تاکید بر اینکه ممکن است هر کسی در گذشته خود مرتکب اشتباهی شود٬ گفت: خیلی از جنبش‌های دانشجویی مانند دانشجویان مصری٬ با روز‌ها در میدان تحریر ایستادگی کردن٬ بهار عربی را به ارمغان آورد اما آن‌ها نمی‌دانستند این بهار عربی به اسم اخوان المسلمین مصادره می‌شود و سپس به دست نظامیان مصر می‌افتد. آنها مسوول این اتفاقات نیستند بلکه به لحاظ زمانی دست به چنین رفتارهایی زدند. درباره اشغال سفارت آمریکا نیز چنین است. متاسفانه از آن اشغال٬ یک برداشت کاریکاتوری صورت گرفته و حادثه اشغال سفارت انگلیس اتفاق افتاد که باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'