سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
وضعیت وخیم وکیل دراویش گنابادی در زندان

وضعیت وخیم وکیل دراویش گنابادی در زندان

به گفته پزشکان بهداری زندان، مصطفی دانشجو از عفونت شدید ریوی رنج می برد. این در حالی است که همچنان از درمان محروم مانده است.

4889dbc2418e08fe05a69f6019162f95-240x308کیهان نوین: مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و فعال حقوق دراویش گنابادی که از بیماری آسم شدید رنج می‌برد از شب گذشته به دلیل عفونت ریه دچار سرفه‌های بسیار شدید و مکرر شده به طوری که تا کنون دو بار راهی بهداری مرکزی اوین شده است اما علیرغم ابراز نگرانی پزشکان نسبت به عفونت ریه و توصیه آن‌ها مبنی بر بستری و لزوم مراقبت‌های پزشکی، همچنان با اعزام وی به مراکز درمانی مخالفت و مجددا به بند عودت داده شد. این درویش که در بند ۸ عمومی زندان اوین محبوس است، طی ۵ روز گذشته بار‌ها دچار حملات ریوی و تنفسی شده است.

گفتنی است شیوع بیماری‌های مختلف در میان زندانیان به دلیل برودت هوا و شرایط نامناسب این بند از جمله ازدحام بیش از حد، بسته بودن محیط و عدم تهویه کافی، تحمل این وضعیت را برای این زندانی نگران کننده کرده است.

این وکیل زندانی که علاوه بر بیماری ریوی به عارضه قلبی نیز دچار است به توصیه مکرر پزشکان می‌بایست تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حملات قلبی و ریوی در مورد وی در نظر گرفته شود و تحت بازتوانی قلبی-ریوی قرار گیرد، اما وی در حال حاضر در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و از دسترسی به پزشک و امکانات تخصصی درمانی محروم مانده است.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'