سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هشدار آمریکا به جمهوری اسلامی

هشدار آمریکا به جمهوری اسلامی

جان کری گفت گروه ۵ بعلاوه يک دنبال تمديد مهلت برای رسيدن به توافق نیست.

211کیهان نوین: جان کری، وزير خارجه آمريکا روز پنجشنبه پس از ديدار با همتايان فرانسوی و سعودی خود در پاريس در يک کنفرانس خبری مشترک با وزير خارجه فرانسه گفت گروه ۵ بعلاوه يک دنبال تمديد مهلت نيست و برای رسيدن به توافق مذاکره می‌کند.

آقای کری گفت آمريکا خواهان دستيابی به توافق است اما هر توافقی را نمی‌خواهد. او گفت:«بله ما می‌خواهيم به توافق دست‌پيدا کنيم اما نه هر توافقی. بايد توافقی حاصل شود که عملی باشد و به اين هدف برسيم که تضمينی برای عدم استفاده از راههای رسيدن به توليد بمب وجود داشته باشد.»

وزير خارجه آمريکا همچنين در اين کنفرانس خبری گفت اميدوار است شکاف‌هايی که باقی مانده و وجود دارد، از ميان برود.آقای کری گفت همه ما در گروه ۵ بعلاوه يک معتقديم که اگر کسی برنامه هسته‌ای صلح‌آميز داشته باشد، ثابت کردن صلح‌آميز بودن آن از نظر فنی کار مشکلی نيست.

آقای کری گفت همه اعضای گروه ۵ بعلاوه يک در اين مساله که مشکلات چه هستند و برای رفع آنها چه بايد کرد، توافق دارند.

لوران فابيوس، وزيرخارجه فرانسه هم که در اين کنفرانس خبری در کنار آقای کری ايستاده بود، گفت نقاط مهم اختلاف بين ايران و ۵ بعلاوه يک باقی است و غرب بدنبال کاهش اين اختلاف‌هاست اما اين مساله به رفتار طرف ايرانی بستگی دارد.

جان کری، وزير خارجه آمريکا اواخر روز پنج‌شنبه برای پيوستن به گفت‌وگوهای هسته‌ای ايران در وين، به اتريش سفر خواهد کرد. هنوز مشخص نيست وزير خارجه آمريکا چه مدت در وين خواهد ماند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'