سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تجهیز حزب‌الله لبنان از موشک‌های جمهوری اسلامی

تجهیز حزب‌الله لبنان از موشک‌های جمهوری اسلامی

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان، موشک‌های جمهوری اسلامی را «تنها راه کشاندن» جنگ با اسرائیل به خاک آن کشور دانست و از تجهیز این گروه به موشک‌های «نقطه‌زن» ساخت جمهوری اسلامی خبر داد.

211کیهان نوین: شیخ نعیم قاسم گفت: «تنها راه کشاندن مبارزه به سرزمین دشمن، موشک‌های جمهوری اسلامی برای مقاومت در مقابله با اسرائیل است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «صهیونیست‌ها نیز به‌خوبی می‌دانند که حزب‌الله موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار دارد و به‌علت امکاناتی که حزب‌الله به دست آورده و حمایت‌های جمهوری اسلامی و آمادگی حزب‌الله برای هر جنگ آینده، این جنگ برای اسرائیلی‌ها سخت‌تر خواهد بود.»

منظور قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان از موشک‌های «نقطه‌زن» موشک «فاتح» است که از آن به‌عنوان «دقیق‌ترین موشک جمهوری اسلامی» نام برده می‌شود.

نمونه‎های مختلف این موشک با بردهای «۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر» از سامانه‎های پیشرفته هدایت و ناوبری برخوردار است و تا پایان مسیر هدایت می‌شود. خطای موشک فاتح-۱۱۰ «کمتر از ۱۰ متر» است. از موشک «خلیج فارس» میتوان به عنوان یکی از اعضای خانواده موشک‌های فاتح نام برد که «احتمال در اختیار قرار گرفتن آن توسط حزب‌الله لبنان» وجود دارد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین گفت که جمهوری اسلامی «نقش اساسی» در توسعه توان موشکی حزب‌الله لبنان داشته و «آموزش‌های متعددی» را برای ایجاد «برخی از ساختارهای موشک‌ها» به این گروه داده‌است.

شیخ قاسم سلیمان اضافه کرد: «وقتی از توان موشکی صحبت می‌کنیم، به این معنا نیست که تنها تعدادی از موشک‌های جمهوری اسلامی به مقاومت انتقال داده شود، بلکه تمامی مایحتاج مربوط به موشک‌ها از حضور آن‌ها در لبنان گرفته تا عملیات انتقال و آماده‌سازی و آموزش آن‌ها و یادگیری نحوه پرتاب و تحقق اهداف منظور و متخصص شدن افراد مختلف در زمینه استفاده از آن‌ها از لوازم این توانمندی است.»

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت که جمهوری اسلامی با دولت سوریه و ارتش این کشور برای احداث تأسیسات موشکی همکاری کرده‌است.

علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، روز دوشنبه، ۱۹ آبان، گفته بود که کارخانه‌های تولید موشک در سوریه ساخت جمهوری اسلامی است و موشک‌های طراحی جمهوری اسلامی در این کارخانه‌ها تولید می‌شوند.

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: «اهمیت توان موشکی جمهوری اسلامی کنار نیروهای مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی در لبنان و فلسطین قرار دارد، ازاین‌رو است که در جنگ‌ های اخیر که بعد از تجاوز اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ صورت گرفته، شاهد توان موشکی متفاوتی بوده‌ایم.»

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «گفته می‌شود که موشک فجر نقش مهمی در مقاومت و موشک‌باران تل‌آویو در جنگ ۲۲روزه داشته‌است و معادله‌های جنگی در غزه را تغییر داد.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'