سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اسید پاش یا روانی است یا عاشق

اسید پاش یا روانی است یا عاشق

عامل اسید پاش در شهر اصفهان تنها یک نفر بوده که به زودی و راحتی دستگیر خواهد شد.

1392090412415125368344کیهان نوین: بر اساس نتایج تحقیقات اولیه هیات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به اصفهان اعزام شده بودند عامل اسید پاش در این شهر تنها یک نفر بوده که به زودی و راحتی دستگیر خواهد شد.

عوض حیدرپور یک عضو هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران به اصفهان روز چهارشنبه ۱۴ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، گفت: «طبق تحقیقات به عمل آمده دو فرضیه درباره عامل حادثه اسیدپاشی مطرح شده، نخست اینکه این فرد یک بیمار روانی بوده و یا اینکه فرد اسیدپاش با هوشیاری و علم به جرم این اقدامات را انجام داده است».

وی در ادامه گفت:«بر اساس برداشت اولیه عامل بروز این حادثه تنها یک نفر بوده و ادعای سازمان‌یافته بودن این حوادث اشتباه است».

با وجود عدم بازداشت عامل یا عوامل اسیدپاشی در اصفهان، برخی مقامات جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته با قاطعیت فرضیه سازماندهی بودن اسیدپاشی‌های اصفهان را رد و تاکید کرده‌اند که این اقدامات توسط «یک نفر» انجام شده است.

محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس ایران، روز ۱۰ آبان گفته‌ بود: «بررسی‌ها نشان می‌دهد اسیدپاشی در اصفهان یک اقدام سازمان‌یافته تیمی نبوده و از سوی فردی که ضدیت و معاندت با نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی داشته، انجام گرفته‌ است».

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، نیز ۳۰ مهر گفته بود که اسیدپاشی‌های اصفهان توسط «یک نفر» انجام شده است و به «هیچ عنوان» سازمان یافته و گروهی «نبوده» است.

سخنان مقامات جمهوری اسلامی در حالی بیان شده است که ناصر جورکش، پدر سهیلا جورکش، از «قربانیان» اسیدپاشی‌های اصفهان، در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه تماشاگران که سوم آبان منتشر شد، با اشاره به دو حادثه اسیدپاشی گفته است که اسیدپاشان دو موتور سوار بوده‌اند و یک پیکان سفیدرنگ نیز «به نوعی حالت مراقبت» از آنان را بر عهده داشته است.

عوض حیدرپور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «خوشبختانه سرنخ‌های بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به دست آمده و برداشت ما از این مدارک و شواهد این است که فرد خاطی به زودی و به راحتی دستگیر ‌شود».

به گفته آقای حیدرپور، گزارش هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران به اصفهان در نشست روز یکشنبه ۱۸ آبان این کمیسیون قرائت می‌شود.

نماینده شهرضا در مجلس همچنین گفت که فضای عمومی شهر اصفهان به حالت «عادی خود بازگشته است».

حسین طلا، نماینده تهران در مجلس، نیز روز چهارشنبه تاکید کرد هیچ کدام از اسیدپاشی‌های اصفهان مربوط به «امر به معروف و نهی از منکر نبوده و به مسایل عشقی، کاری و شخصی افراد بر می‌گردد».

وی مرتبط دانستن اسیدپاشی‌های اصفهان با «امر به معروف و نهی از منکر» را «زمینه سازی برای انتخابات آینده مجلس» دانست.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'