سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آزادی غنچه قوامی با قرار وثیقه از زندان

آزادی غنچه قوامی با قرار وثیقه از زندان

غنچه قوامی با قید وثیقه تا تعیین حکم قطعی در دادگاه تجدید نظر از زندان اوین آزاد شد.

imagesکیهان نوین: غنچه قوامی، شهروند ایرانی – بریتانیایی و یکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی والیبال، در دادگاه بدوی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شده است.

یک منبع مطلع در این رابطه اظهار داشت که او امروز، یکشنبه دوم آذر  با سپردن وثیقه صد میلیون تومانی تا برگزاری دادگاه تجدید نظر آزاد خواهد بود. او گفت: «روحیه غنچه قوامی را خوب است.»

غنچه قوامی یکی از زنانی بود که ۳۰ خرداد سال ۹۳، برای تماشای بازی تیم ملی والیبال ایران به ورزشگاه آزادی رفته و خواهان اجازه ورود به ورزشگاه‌ برای زنان شده بود. او آن روز همرا‌ه با عده دیگری از زنان بازداشت شد، اما با سپردن تعهد آزادش کردند.

او ۹ تیرماه، هنگامی که او به بازداشتگاه مراجعه کرد تا وسایل شخصی‌اش را تحویل بگیرد، بار دیگر بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد. همچنین او حدود ۴۱ روز از زمان دستگیری خود را در زندان انفرادی سپری کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'