سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تلاش اصولگرایان برای استیضاح وزیر ارشاد

تلاش اصولگرایان برای استیضاح وزیر ارشاد

پس از استیضاح رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران و برکناری وی، اکنون نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در حال تلاش برای استیضاح علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران هستند.

جنتیکیهان نوین: بنا به گزارش های رسیده، موضوع تک‌خوانی و جمع‌خوانی زنان در کنسرت‌ها و ضرورت سانسور برخی فیلم‌ها از محورهای مورد نظر کمیسیون فرهنگی است و حالا آقای وزیر باید این مسأله را بررسی کرده و جوانب امر را به این کمیسیون اطلاع دهد.

علی جنتی پیش از این نیز بارها مورد سئوال و تذکر نمایندگان اصولگرای مجلس قرار گرفته و حتی برخی از نمایندگان در موضوع دیدار نوروزی او با محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران به وی تذکر دادند.

چندی ‌پیش نیز ۲۰نماینده مجلس در تذکر مشترکی به جنتی نسبت به صدور مجوز برگزاری “کنسرت‏های موسیقی مغایر شئونات اسلامی با حضور خوانندگان مبتذل” انتقاد کردند.

در همین حال ۱۶۰نماینده مجلس به دلیل توقیف هفته‌نامه «۹دی» با تذکر کتبی به وزارت ارشاد، نخستین روز کاری خود در سال ۹۳را آغاز کردند.

همان نمایندگانی که سه‌ ماه مانده به نوروز ۹۳به‌دلیل اظهار تأسف علی جنتی از توقیف نشریات به او «کارت‌زرد» داده بودند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'