سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

شالوده رژیم جمهوری اسلامی بر پایه دزدی، قتل و سرکوب استوار است (فرزان صفاییان)

این روزها برملا شدن بخشی از غارتگری‌ها و دزدی‌های میلیاردی سران و مقامات رژیم منحوس جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور، به یکی از مسایل روز تبدیل شده و خشم و نفرت فراوان توده‌های تهیدست و گرسنه از این رژیم خونخوار، دیکتاتور و فاسد را، بیش از پیش برانگیخته است.

531985_10201274491842672_1853405824_n
دراین شکی نیست که فساد، همواره جزء لاینفک و ساختاری نظام سرمایه داری حاکم بر رژیم جمهوری اسلامی بوده و هست اما همواره این سوال مطرح است حال که میزان اختلاس‌های مالی و غارتگری‌های سران ریز و درشت این رژیم فاسد در ۱۵ سال گذشته به جایی رسیده که در طول تاریخ ایران بی‌سابقه بوده، چه باید کرد؟
هنوز چند صباحی از اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی و بیمه کشور، دزدی ۹۲ میلیارد دلار خامنه‌ای تحت پوشش بنیاد‌های وابسته، شناسایی و توقیف محموله عظیم طلای مجتبی خامنه‌ای در ترکیه، ماجرای اختلاس سازمان تامین اجتماعی، زمین خواری برادران لاریجانی، غارتگری دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری بابک زنجانی و … نگذشته است که خبر خرید خانه مجلل ۳۰ میلیون کرونی ( ۵ میلیون دلار) سفیر ایران در نروژ نقل محفل خبری خبرگزاری‌های نروژ و اروپایی شده است.
چندی پیش یک دلال معاملات ملکی گفته مقامات سفارت ایران علاقمند بودند عمارتی را پیدا کنند که هم محل اقامت سفیر باشد و هم به عنوان محل پذیرایی و مهمانی مورد استفاده قرار گیرد تا سرانجام پس از بازدید از یک مجموعه ویلایی “خانه‌ای نادر و حیرت انگیز” در فضایی آرام و لوکس که ملکی باشکوه در حومه شهر اسلو، پایتخت نروژ، توافق کردند تا آن را به مبلغ ۳۰ میلیون کرون نروژ( حدود پنج میلیون دلار) خریداری کنند تا سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ بتواند با فراغ بال به عیش و نوش‌های شبانه و میهمانی‌های گرم خود مشغول باشد. این عمارت باشکوه که دارای معماری منحصر به فرد و فضایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع است در سال ۱۹۱۹ ساخته شده و در دهه‌های اخیر بطور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است.
ادوارد چاپسانگ، دلال معاملات ملکی، گفت “سفارت ایران او را به عنوان دلال ساختمانی استخدام کرد و کمیسیونی به او داد تا مستقیما مذاکره با مالک را شروع کند و بالاخره، بعد از چندین دیدار و مکاتبات فراوان، طرفین بر سر قیمت به توافق رسیدند.” چاپسانگ گفت برآورد قیمت و ارزش گذاری بر چنین املاکی هرگز کار آسانی نیست، اما در مقایسه با دیگر املاک فروخته شده در این منطقه قیمت این ملک نجومی بوده و در همین حال یکی از کارشناسان نیز این مجموعه ویلایی را “خانه‌ای نادر و حیرت انگیز” توصیف کرده و گفته این عمارت در گذشته به مدت سال‌ها از سوی سفارت یک کشور دیگر اجاره شده بود.

این خانه که در خبر روزنامه اقتصاد نو چاپ نروژ «یک خانه عظیم، نادر، زیبا، فوق العاده و در محلی پنهان از انظار» توصیف شده توسط یک مالک خصوصی به فروش رسیده است.
به این ترتیب است که هرزگاهی گوشه‌ای از حجم غیر قابل تصور غارت مردم مظلوم و ستم دیده ایران، از سوی گرگ‌های حاکم آشکار می شود.
اما متهمین اصلی این فسادهای مالی، همچون گذشته همچنان در مسند قدرت باقی می مانند تا به غارتگری و چپاول سرمایه مردم و منابع ملی کشور ایران ادامه دهند و این گونه است که با آشکار شدن تنها بخش کوچکی از نوک قله کوه یخی غارتگری سران رژیم جمهوری اسلامی، می بینیم چگونه هر روز هیولای فقر و گرسنگی و بیکاری و فحشاء و… پیکر نحیف و بی‌جان بخش بزرگتری از مردم را در زیر پای خود له می کند در پرتو چنین واقعیتی ست که “سازمان شفافیت جهانی” در گزارش خود اعلام می کند کشور ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی به لحاظ رشوه و فساد مالی یکی از فاسدترین کشورهای دنیا است و به لحاظ فساد مالی در میان ۱۷۸ کشور دنیا، در رتبه ۱۴۶ و هم رده با چند کشور دیگر یعنی کامرون، ساحل‌عاج، لیبی، نپال، پاراگوئه، هائیتی و یمن قرار دارد.
اما در پایان آنچه آشکار است این رژیم دیکتاتور و غارتگر هیچ توجه و ترحمی به مردم نداشته و نخواهد داشت و تنها راه باقی مانده برای برون رفت از چنین وضعیتی همدلی و یکرنگی آحاد مردم جامعه و مبارزه مستمر و سازمان یافته علیه این غارتگران و قاتلان بی‌رحم است و سرانجام روزی فراخواهد رسید که تک تک سران این رژیم به خاطر جنایات سلب حقوق اولیه مردم و دزدیها غارتگری‌های‌شان به محاکمه کشیده شوند و مجازات شایسه خود را دریافت دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'