سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افزایش ۱ تا ۲/۵ میلیون تومانی قیمت خودرو

افزایش ۱ تا ۲/۵ میلیون تومانی قیمت خودرو

به دنبال چراغ سبز وزیر صنعت، دبیر انجمن خودروسازان ایران از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها خبر داد و میزان این گرانی را مربوط به تصمیم مسوولان دانست. این در حالی است که قیمت خودروها در بازار بلافاصله پس از سخنان وزیر یک تا ۲.۵ میلیون گران شده است.

qکیهان توین: بازار خرید و فروش خودرو با منتفی شدن کاهش قیمت ها از سوی وزیر صنعت، مجدد روند صعودی قیمت ها را تجربه می کند. اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر منتفی بودن کاهش قیمت خودرو آب پاکی را بر روی دست مشتریان خودرو که انتظار کاهش قیمت‌ها را داشتند ریخت. چرا که به اعتقادی وی دلیل این امر تغییر ارز مصرفی خودروسازان از نرخ مبادله ای به نرخ آزاد است.

اين سخنان در محافل اقتصادي به اظهارات ماه قبل سيف ( رييس كل بانك مركزی ) در باره مناسب بودن نرخ ۳۲۰۰ توماني دلار تشبيه شده كه عملا نه تنها باعث جلوگيري از كاهش قيمت‌ها شد بلكه به واسطه‌ها و دلالان اين پيام نويدبخش هم ارسال گرديد كه تا اطلاع ثانوی خبري از كاهش قيمت‌ها نيست!

اما در این رابطه رییس شورای رقابت با بیان این‌که قبل از تصمیم رسمی شورا، خودروسازان حق افزایش قیمت‌ها را ندارند، تاکید کرد: هرگونه تغییر در قیمت بدون اجازه شورا غیرقانونی است. وی تصریح کرد: بحث به وجود آمده در هفته اخیر مبنی بر افزایش قیمت خودروها در بازار توسط خودروسازان به هیچ عنوان از طرف شورای رقابت مورد بررسی قرار نگرفته است و به همین دلیل خودروسازان اجازه این کار را ندارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'