سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

گپ و گفت نخستین عصرانه وزیر ارشاد با اهالی فرهنگ و هنر

IMG11140871

اولین دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ با حضور جمع زیادی از بزرگان و پیشکسوتان چهره‌های فرهنگی و هنری کشور همچون: داود شیدی، شهرام ناظری، شاهین فرهت، بهزاد فراهانی و … در تالار وحدت برگزار شد.

کیهان نوین: نخستین دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و هنر عصر روز پنجشنبه 31 مرداد در تالار وحدت برگزار شد. در این برنامه علاوه بر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، چهره‌هایی مانند داوود رشیدی، شهرام ناظری، بهزاد فراهانی، ناصر تقوایی، احمدمسجدجامعی، مصطفی میرسلیم، جواد شمقدری، حمید شاه‌آبادی، شاهین فرهت، رامین مهمانپرست، نادر قدیانی، قطب‌الدین صادقی، امین تارخ، احسان خواجه امیری، فریدون جیرانی، مجید برزگر، فریدون شهبازیان، وحید موسايیان، بیژن میرباقری، همایون اسعدیان، داود گنجه‌ای، فرهاد فخرالدینی، محمد میرزمانی،‌هادی آرزم، محمد گلریز،‌هادی مرزبان، رضا یزدانی، رویا تیموریان، ماهایا پطروسیان، عبدالحسین مختاباد، مصطفی مختاباد، حسن کیائیان، نظام کیايی، علیرضا سرتیپی، حسین مسافرآستانه، محمدعلی جعفریه، منیژه حکمت، جمال ساداتیان، غلامرضا موسوی، محمدمهدی عسگرپور و … نیز حضور داشتند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این برنامه گفت: فکر می‌کنم در حوزه تخصصی که من کار کرده‌ام، یعنی اقتصاد و مدیریت مسائل با عرصه فرهنگ آمیخته است و فرهنگ جانمایه توسعه ملی کشور است. به همین دلیل به عنوان وزیر صنایع و معادن در دولت آقای خاتمی کار می‌کردم، با همکاری آقای مسجد جامعی بنای شورای فرهنگ را گذاشتیم، چون فکر می‌کردیم این دو عرصه تاثیرات زیادی دارند. در دوران فراغت 8 سال گذشته ماهنامه توسعه و صنعت را بنا گذاشتم و عمیقا اعتقاد دارم که بدون درک درست از فرهنگ حرف زدن از توسعه اقتصادی و صنعتی ناممکن است. وقتی می‌توان به توسعه اقتصادی پرداخت که درک صحیحی از اثراتی که فرهنگ دارد به وجود بیاید.

وی به اشتباه در ادامه صحبت‌هایش به جای نام رئیس جمهور از نام رئیس جمهور اسبق کشورمان استفاده کرد و گفت: گفتمانی که در دولت آقای خاتمی شکل گرفت با عنوان تدبیر و امید دو مولفه اصلی داشت که با شاخصه مختلفی شناخته می‌شدند. اینها پارامترهایی هستند که دولت آقای خاتمی نیز باید به آنها بپردازد.

در این مقطع از این مراسم حاضران با تشویق جهانگیری، اسم دکتر روحانی را به زبان آوردند و اشتباه جهانگیری را به او متذکر شدند که معاون اول رئیس جمهور در واکنش گفت: 8 سال کار در دولت آقای خاتمی و 8 سال اخیر که در کنارشان بودم باعث بروز این اشتباهات می‌شود. ما فکر می‌کنیم ویژگی‌های اخلاقی در این دوره بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؛ چون اخلاق مهم‌ترین موئلفه فرهنگ ایرانی است که در مقاطعی به آن کم توجهی شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'