سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

گرامیداشت کیارستمی در دوحه با طعم گیلاس

انیستیتو فیلم دوحه قطر با نمایش آثار سینمایی عباس کیارستمی کارگردان بنام سینمای ایران، مراسم گرامیداشت این کارگردان را برگزار می‌کند.

کیهان نوین: Kiarostamiwithscorceseانیستیتو فیلم دوحه قطر از  13 تا 21 سپتامبر، با نمایش 14 فیلم کوتاه و بلند از آثار هنری عباس کیارستمی برنده نخل طلای کن، همچون؛ “طعم گیلاس” برنده نخل طلای کن در سال 1997، “باد ما را با خود خواهد برد” برنده شیر نقره ای جشنوره فیلم ونیز در سال 1999 و “کپی برابر اصل” ساخته شده در سال 2010 که ژولیت بینوش برای بازی در آن جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن از این کارگردان صاحب نام ایرانی قدردانی می کند.

عباس کیارستمی متولد اول تیر ۱۳۱۹ تهران است که تا کنون یبش از 50 اثر سینمایی کوتاه و بلند همچون خانه دوست کجاست؟، بادکنک سفید، کلوزآپ، زیر درختان زیتون، آخرین سفر،  مشق شب، گزارش و … را در کارنامه هنری خود دارد.

این کارگردان برای ساخت فیلم کلوزآپ از سوی کارگردانانی چون کوئنتین تارانتینو، مارتین اسکورسیزی، ورنر هرتزوگ، ژان لوک گدار و نانی مورتی جایزه دریافت کرد.

کیارستمی با بیش از 70 جایزه و تقدیر داخلی و بین المللی، علاوه بر کارگردانی در زمینه های فیلمنامه نویسی، تهیه کننده‌گی، چیدمان، طراحی گرافیک، موسیقی، طراحی، عکاسی، شعر و نقاشی فعالیت دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'