سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

مرتضی طلایی ستایشگر جنایت کوی دانشگاه !

رییس پلیس پیشین تهران در واکنش به مسایل مطرح شده مناظرات کاندیداها، پاک کردن واقعه ی ۱۸ تیر از تقویم سیاسی ایران را هنر قالیباف نامید.

images (1)

کیهان نوین: مرتضی طلایی رییس پلیس پیشین تهران در ادامه ی تنش ها میان کاندیداهای ریاست جمهوری، با حمایت از محمد باقر قالیباف، جنایت وی در روز ۱۸ تیر ۸۸ را ستایش کرد.

مرتضی طلایی، که در زمان سالگرد حوادث کوی دانشگاه در سال ۱۳۸۲ فرمانده پلیس تهران بود، با حمایت از مافوق خود، محمد باقر قالیباف، نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، اظهارات حسن روحانی، دیگر کاندیدای انتخابات را حمله به “نقاط قوت قالیباف” دانست.

فرمانده سابق پلیس تهران در دفاع از قالیباف گفت که “ما همان زمان حرفمان این بود که بهترین مدل مدیریت محیط‌های دانشجویی اجازه دادن به دانشجو برای اعتراض مشروط به اینکه پا از محیط دانشگاه بیرون نگذارند خواهد بود!!

طلایی در ادامه برخی از نمایندگان مجلس ششم (اصلاح طلب) را نیز متهم به تحریک دانشجویان کرد و گفت: آقایان یادشان نیست که آن دوره برخی از نمایندگان مجلس به جای اینکه در آرام‌بخشی کوی دانشگاه به پلیس کمک کنند با سواستفاده از اختیارات نمایندگی‌شان، داخل کوی دانشگاه شده و دانشجویان را برای حادثه آفرینی تحریک می‌کردند.

این سخنان در حالی عنوان می شود که در جریان سومین مناظره نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، محمد باقر قالیباف مدعی شد که در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۲در سالگرد حمله به کوی دانشگاه تهران، به عنوان فرمانده وقت پلیس در جلسه شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرده که به دانشجویان مجوز تجمع داده شود، اما روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت مخالفت کرده است.

این در حالی بود که روحانی در پاسخ گفت: پیشنهاد قالیباف این بوده که مجوز تجمع داده شود تا دانشجویان معترض جمع شوند و به صورت “گازانبری” به آن ها حمله شود

محمد باقرقالیباف این سخنان حسن روحانی را تکذیب کرد و گفت که او “نیت خوانی” کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'