سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بررسی بحران سوریه و شکست نشست ژنو

اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای بررسی بحران سوریه شامگاه جمعه ۱۱ ژانویه، پس از پایان نشست ژنو اعلام کرد که مذاکرات به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

257780_913

کیهان نوین: اخضر ابراهیمی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:” هیچ گونه پیشرفت قابل توجهی در نشست سه جانبه ژنو حاصل نشد اما باز تاکید می کنم که راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سوریه ضروری است”.

قرار بود در کنفرانس ژنو کشورهای غربی و روسیه در مورد شیوه انتقال قدرت در سوریه مذاکره کنند.

در همین حال ائتلاف مخالفان رژیم اسد اعلام کرد کناره گیری اسد از قدرت شرط اساسی برای شرکت این ائتلاف در هر کنفرانسی خواهد بود.

از سوی دیگر مطبوعات رژیم اسد پیش از پایان کنفرانس آن را بی نتیجه دانسته و بر طرح اخیر بشار اسد به عنوان راه حل مناسب پافشاری کردند.

در طرح بشار اسد گفت وگو با مخالفان رد شده و سخنی از کناره گیری اسد به میان نیامده است.

به گزارش کیهان نوین و به نقل از شبکه العربیه؛ این در حالی است که ۴ کشور از اعضای اتحادیه اروپا در یک نامه مشترک از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که پرونده کشتارهای بی رویه در سوریه را به دادگاه جنایی بین المللی انتقال دهند این نامه روز گذشته توسط وزارت خارجه اتریش منتشر گردید.

در نامه مشترک وزیران خارجه اتریش، دانمارک، ایرلند و اسلوونی آمده است طی سال گذشته رژیم اسد جنایت های وحشیانه ای مرتکب شد اما عاملان این جنایت هنوز مجازات یا محاکمه نشدند لذا این کشورها از سازمان ملل و شورای امنیت می خواهند که مسئله تعقیب و مجازات عاملان جنایت ها را به دادگاه جنایی بین المللی انتقال دهد تا به جزای اعمالشان برسند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'