سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

عملیات ۴۵۰ پلیس بر علیه هواداران داعش در آلمان

صدها پلیس در سه ایالت آلمان در جستجوی چهار فردی هستند که احتمالا با داعش در تماس بوده و قصد انجام حملات تروریستی در این کشور را داشته‌اند. عده‌ای نیز در جریان این عملیات گسترده بازداشت شده‌اند.

imagesکیهان نوین: ۴۵۰ مأمور پلیس آلمان در بامداد روز پنجشنبه  ۱۵ بهمن دست به عملیاتی گسترده در سه ایالت برلین، نوردراین وستفالن و نیدرزاکسن زده‌اند تا چهار نفر را که احتمالا با گروه “دولت اسلامی” (داعش) در تماس بوده و قصد انجام سوءقصدهای تروریستی در آلمان را داشته‌اند، بازداشت کنند.

طبق اظهارات مقامات دادستانی و پلیس آلمان یکی از این چهار نفر در سوریه دوره‌ی آموزش نظامی گذرانده است. اشتفان ردلیش، سخنگوی پلیس آلمان گفته است که این چهار نفر الجزایری‌تبار هستند. دو مرد و یک زن که در پی صدور حکم بازداشت تحت پیگرد بوده‌اند نیز در این بین بازداشت شده‌اند.

مأموران پلیس در جریان عملیات خود چندین خانه و آپارتمان را تفتیش و چندین دستگاه رایانه، تلفن‌های همراه و شمار زیادی یادداشت کشف و ضبط کرده‌اند.

خبرگزاری آلمان به نقل از محافل امنیتی آلمان از سوءقصدی احتمالی گزارش داده که با هدایت گروه “دولت اسلامی” (داعش) برنامه‌ریزی شده بوده است. طبق این گزارش یکی از بازداشت‌شدگان مردی است که در یکی از اقامتگاه‌های پناهجویان در ایالت نوردراین وستفالن اقامت داشته است.

پلیس آلمان اطلاعات اولیه در باره این فرد را از سوی “سازمان حفظ قانون اساسی آلمان” دریافت کرده و در جریان تحقیقات گسترده‌ی خود پی برده است که او با گروههای و دسته‌های اسلامگرا در برلین و هانوفر در تماس بوده است.

فرانک هنکل، سناتور داخلی ایالت برلین نیز در این راستا تصریح کرد: «پیش از آنکه ما دست به نتیجه‌گیری بزنیم، باید وسایل و اشیاء و مدارکی را که در جریان این عملیات کشف و ضبط کرده‌ایم، مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم.»

او ضمن اشاره به خطری که هنوز از سوی اسلامگرایان مسلح متوجه آلمان است، افزود: «ما همچنان باید هوشیار و محتاط باشیم. به همین خاطر هم باید قاطعانه با دسته‌ها و گروه‌های اسلامگرا برخورد کرد، به‌ویژه اگر احتمال ارتباط آنها با گروه “دولت اسلامی” میرود.»

محافل امینی پس از سوقصدهای خونین پاریس که پاییز گذشته روی داد، هشدار داده بودند که آلمان نیز ممکن است هدف حملات تروریستی قرار گیرد.
در اواسط ماه نوامبر سال جاری مسابقه دوستانه میان تیم‌های ملی فوتبال آلمان و هلند به دلایل امنیتی و خطر سوءقصدهای تروریستی لغو شده بود. در شب سال نو میلادی نیز در شهر مونیخ به خاطر خطر حملات تروریستی وضعیتی فوق‌ا‌لعاده حاکم بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'