سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هنگ مرزی، شهروندان کُردستان را به شلیک گلوله تهدید کردند

هنگ مرزی، شهروندان کُردستان را به شلیک گلوله تهدید کردند

هنگ مرزی شهرستان سروآباد در استان کُردستان در روزهای اخیر نسبت به تردد مرزی شهروندان هشدار داده و تهدید کرد که سر پیچی از چنین اخطاری عواقب سنگینی دارد.

imagesکیهان نوین: اقدام نیروهای سپاه از اوایل هفته‌ جاری در گذرگاه مرزی روستای “درکی” از توابع بخش هورامان تخت به مورد اجرا درآمده است.

کولبری تنها منبع کسب درآمد شهروندان در این منطقه می‌باشد”.

اواسط هفته‌ گذشته امام جماعت این روستا به مراکز امنیتی منطقه احضار گردیده و به وی دستور داده شده که از طریق جمعه و جماعت، مردم را از ممنوعیت تردد مرزی مطلع نماید.

ماموران امنیتی هشدار داده‌اند که تخلف از چنین اوامری، عواقب جانی درپی خواهد داشت و مسولیت آن نیز متوجه خود فرد است.

یکی از کسانی که مایحتاج روزانه خود و خانواده‌اش را از طریق کاسبی در گذرگاه‌های مرزی تامین می‌کند گفت: ” چنین تصمیمی واقعاً برخلاف مصلحت مردم منطقه‌ هورامان می‌باشد و اهالی درکی به شدت از این اقدام خشمگین هستند”.

به گفته‌ی این شهروند کُرد، اساس تمین معاش روزانه‌ مردم توسط همین گذرگاه‌ها میسر است و به زودی اقدامی در راستای تجدیدنظر مراکز امنیتی و نظامی انجام خواهد شد.

ممانعت از امرار معاش شهروندان ساکن مناطق مرزی کُردستان در حالی وارد مرحله‌ تازه‌تری می‌شود که پیشتر فرمانده‌ی سپاه کُردستان، توسعه‌‌ منطقه را در گرو انسداد مرزها دانسته بود.

این مقام نظامی همچنین چندی قبل در اظهار نظری نسبتا متناقض با سخنان قبلی خود، گفت: سپاه کُردستان با همکاری دیگر دستگاه‎ها در چند روز آینده مقدمات بازگشایی این بازارچه‎ها را فراهم می‎کند تا مردم مرز‎نشین بتوانند از این طریق امرار معاش کنند”.

بنابه گزارشات ارسالی، در تمامی مرزهای کُردستان ایران با اقلیم کُردستان، حصارکشی و ایجاد برجک‌های نظامی در حال ساخت و ساز می‌باشد و این طرح در مرز استان آذربایجان‌غربی بسیار سریع در حال انجام می‌باشد.

چهار استان کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، کُردستان و ایلام بیش از ١٦٠٠ کیلومتر مرز خشکی با ترکیه و اقلیم کُردستان عراق دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'