سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تحقیق کنگره آمریکا مبنی بر روابط پنهانی صدای آمریکا و جمهوری اسلامی

در نامه ای که اخیرا از سوی 9 تن از نمایندگان کنگره آمریکا به جان کری وزیر امور خارجه آن کشور ارسال شده است درخواست بررسی «روابط پنهانی» بخش فارسی «صدای آمریکا» با جمهوری اسلامی مطرح شده است.

indexکیهان نوین: در این نامه که اخیرا از سوی 9 تن از نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به جان کری وزیر امور خارجه آن کشور ارسال شده آمده است: ” ما از شما (جان کری) درخواست می کنیم، که به این مسله توجه کرده در مورد هرگونه سوء مدیریت یا جانبداری احتمالی در پوشش اخبار توسط بخش فارسی صدای آمریکا تحقیقاتی را به انجام برسانید که شامل نظارت بر مدیریت، استخدام افراد و محتوای برنامه ها باشد.”

قانونگذاران و فعالان اپوزیسیون همواره از اینکه بخش فارسی «صدای آمریکا» مرتبا برنامه های جهت دار در راستای حمایت از یکی از جناحهای حکومت آخوندها پخش می کند شکایت داشته اند. گفتنی است این رسانه که از محل درآمدهای مالیاتی مردم آمریکا تامین مالی می شود در عمل فرصتی برای صدای اپوزیسیون واقعی و مخالفان تمامیت حکومت آخوندها ایجاد نمی کند و به بوق تبلیغاتی یکی از جناحهای حکومت آخوندها تبدیل شده است.

در قسمت دیگری از درخواست قانون گذاران آمریکایی از وزیر امور خارجه آمده است: ” ما از موکلان ایرانی-آمریکایی خود شکایاتی را دریافت داشته ایم که برنامه های بخش فارسی صدای آمریکا از پوشش مناسب اخبار نقض فاحش حقوق بشر و بویژه افزایش چشم گیر و نگران کننده اعدام ها در ایران چشم پوشی کرده است. در دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی نزدیک به 900 تن اعدام شده اند که تنها بخش بسیار کوچکی از آنها از پوشش خبری توسط بخش فارسی صدای آمریکا برخوردار شده اند.”

این فراخوان یک ماه پس از آن انتشار می یابد که اخبار حذف یکی از شخصیت های برجسته اپوزیسیون از برنامه های بخش فارسی صدای آمریکا بدلیل آنکه جمهوری اسلامی را بانکدار تروریسم خوانده بود رسانه ای شد.

در حال حاضر سردبیر بخش فارسی صدای آمریکا شخصی به نام «محمد منظر پور» است. منظر پور دارای ارتباط قدیمی با یکی از جناحهای حکومت آخوندی است. وی در گذشته با شرکت «آتیه ‌بهار» همکاری می کرده که کارش، برقرار کردن رابطه میان جمهوری اسلامی و سرمایه‌گذاران خارجی از جمله در معاملات نفتی است. منظرپور همچنین از دبیران روزنامه تهران تایمز، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی بوده است که سابقه همکاری با رسانه ی «بی بی سی فارسی» را در گذشته خود یدک می کشد.

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'