سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بخشش و نجات یک زندانی پس از اجرای حکم اعدام

بخشش و نجات یک زندانی پس از اجرای حکم اعدام

یک زندانی محکوم به اعدام پس از اجرای حکم اعدامش بخشیده شد و نجات یافت.

timthumb.phpکیهان نوین: یک زندانی محکوم به اعدام در کرمانشاه لحظاتی پس از اجرای حکم اعدام توسط خانواده مقتول بخشیده شد و با بریدن طناب دار از مرگ نجات یافت.
بنا بر گزارش منتشر شده در سایت خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در گزارش ویدیویی مورخ ۱۱ مهرماه در زندان کرمانشاه یک زندانی متهم به قتل و محکوم به قصاص در حالیکه زندانی دیگری در کنار او بر چوبه دار جان باخته بود، اعدام شد با اینحال تنها لحظاتی پس از اجرای حکم به دلیل بخشش توسط خانواده مقتول از چوبه دار پایین کشیده شد و نجات یافت.

با اجرای حکم قصاص، در بسیاری موارد خانواده مقتول هم پس از اجرای حکم و ندادن رضایت برای بخشش، به گونه ای ناخوشایند همیشه احساس گناه در وجودشان باقی می ماند و خانواده مقتول نیز به نوعی قربانی این قانون می شود.

برخی از خانواده ها قبل از رسیدن به مرحله اجرای حکم، بخشش خود را اعلام می کنند و برخی ها نیز در زمان اجرای حکم. و اما هنوز هم بسیارند زندانیانی که شامل این بخشش ها نمی شوند و در پای چوبه های دار جان می بازند.

گزارش ویدیویی این مراسم نیز در سایت یوتیوب منتشر شده است که در زیر همین گزارش می توان آن را مشاهده کرد.

 

[embedplusvideo height=”250″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1COORmh” standard=”http://www.youtube.com/v/RQ8-FyQDVAk?fs=1″ vars=”ytid=RQ8-FyQDVAk&width=450&height=250&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep2087″ /]
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'