سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سایه های ترس و وحشت از اسیدپاشی روی زنان در اصفهان

فضایی از ترس و وحشت از اسیدپاشی، به ویژه در بین زنان و دختران اصفهانی حاکم شده است.

1کیهان نوین: در پی انتشار خبرهای متعدد و مختلف پیرامون اسیدپاشی روی صورت ۴ زن و دختر طی چند هفته اخیر در شهر اصفهان، گزارش‌ها حاکی از  آن است که فضای ترس و وحشت و احساس نا امنی در مقابل اسیدپاشی، به ویژه در بین زنان و دختران اصفهانی و خانواده های آنان حاکم شده است.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی که از خیابان‌های اصفهان منتشر کرده است، به نقل از زنان و دختران اصفهانی نوشته که برخی از آنان از ترس مردان اسیدپاش، قید بعضی از کارهای روزمره بیرون از خانه را زده‌اند و در خانه مانده‌اند. تعدادی از زنان اصفهانی به این خبرگزاری گفته‌اند که سعی میکنند شیشه‌های خودروی خود را همیشه بالا نگه دارند اما صدای عبور هر موتورسیکلت، آنها را وحشت‌زده می‌کند.

در روزهای گذشته اخباری درباره چند اسید‌پاشی روی زنان و دختران اصفهانی منتشر شد.

طی اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاریهای متعدد و همچنین اظلاعات منتشر شده از سوی شهروندان اصفهانی در فضای مجازی سراسر شهر در وضعیت رعب آوری فرو رفته است. و بنا بر اطلاعات منتشر شده اکثریت شهروندان معتقدند که این اسیدپاشیها به صورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده صورت گرفته است. چرا که وجه اشتراک تمامی قربانیان این اقدامات زن بودن، جوان بودن، زیبا بودن، کم حجاب بودن و چادری نبودن آنهاست.

در حالیکه در روزهای اولیه، مقامات امنیتی اظهار نظری نکرده بودند، سخنانی درباره ارتباط این اسیدپاشی‌ها و حجاب قربانیان منتشر شد.

سرانجام روز شنبه، ۲۶ مهرماه، اولین واکنش مقامهای امنیتی ایران مصاحبه جانشین رییس پلیس ایران با خبرنگاران بود. وی در جمع خبرنگاران اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان اصفهانی را تایید کرد.

این مقام پلیس ایران، ارتباط بین این اسید‌پاشی‌ها و حجاب قربانیان را رد کرد.

یکی از زنان اصفهانی به خبرگزاری ایسنا گفته است که حتی اگر شیشه‌های خودروهایمان را هم بالا ببریم معلوم نیست در امان باشیم، بالاخره باید از خودرو پیاده شویم.

بنابر گزارشات قربانیان اسیدپاشی همگی هنگامی که پشت فرمان خودرو بوده‌اند مورد حمله گرفته‌اند و از پنجره خودرو به صورت آنها اسید پاشیده شده است.

تعدادی از خوانندگان زن وبسایت خبر آنلاین که ساکن اصفهان هستند نیز درباره وحشت خود از رفتن به خیابان نوشته‌اند. به اعتقاد برخی افراد به دلیل وجود دوربین‌های فراوان در خیابان‌هایی که حملات رخ داده، شناسایی متهم کار سختی برای پلیس نیست. یکی دیگر از ساکنان اصفهان هم به ایسنا گفته است که پلیس برای شناسایی متهم اسیدپاشی، در خیابان‌ها ایست بازرسی ایجاد کرده است.

سوالی که اکنون بسیاری از ذهنها را درگیر کرده این است که پلیس ایران که ظرف مدت 2 ساعت سازندگان ویدیوی هپی را شناسایی کرد و در مدت 6 ساعت آنها را دستگیر نمود، چگونه حتی با وجود دوربین های متعدد و شاهدان عینی بسیار، هنوز این مجرمین را شناسایی نکرده و آنها آزادانه در خیابانهای اصفهان تردد می کنند؟

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'