سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
۱۸ سال حبس و تبعید؛ حکم سه کشیش مسیحی

۱۸ سال حبس و تبعید؛ حکم سه کشیش مسیحی

دادگاه انقلاب بهنام ایرانی، رضا ربانی و عبدالرضا علی حق‌نژاد، سه کشیش مسیحی را در مجموع به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

kelisa1کیهان نوین: کشیش بهنام ایرانی، کشیش نوکیش مسیحی که پیش از این نیز محکوم به تحمل ۶ سال حبس شده بود، این بار برای بار دوم بر اساس رای جدید دادگاه انقلاب، به ۶ سال حبس دیگر و تبعید به زندان زابل محکوم شده است  محکوم شده است.

بهنام ایرانی که در مجموع به تحمل ۱۲ سال حبس محکوم است، مدتهاست که در ندامتگاه مرکزی کرج زندانی ست.

این کشیش نوکیش مسیحی در سال ۱۳۸۵ به خاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد. وی در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، از سوی شعبه‌ی ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بهنام ایرانی، یک بار دیگر هم در سال ۱۳۸۹ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی وی نیز به مورد اجرا در آمد.

از سوی دیگر کشیش سید عبدالرضا علی حق‌نژاد (متیاس) و کشیش رضا ربانی (سیلاس)، دو کشیش نوکیش مسیحی دیگر نیز هر کدام به شش سال حبس و تبعید به زندان بندر عباس محکوم شدند.

این دو کشیش نوکیش مسیحی نیز که در سال جاری بازداشت شدند در ندامتگاه مرکزی کرج به سر می‌برند.

بنا بر گزارش خبرگزاری صدای مسیحیان ایران کشیش متیاس حق نژاد و رضا ربانی متهم به افساد فی الارض و محاربه شده بودند که این اتهام رد شد و  رفع اتهام گردید همچنین گفته شد که کشیش بهنام ایرانی نیز توسط بازجوی خود تهدید به این اتهام شده بود.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'