سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

وزیر دفاع اسرائیل: برای رویارویی با هر سناریویی در مقابل جمهوری اسلامی آماده هستیم

به گزارش رویترز وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید، این کشور برای پاسخ به هرگونه سناریوی احتمالی در مقابل تهدیدات جمهوری اسلامی آماده است.

According to Reuters, Israel’s defense minister says that the country is ready to respond to any possible scenario against the threats of the Islamic Republic.

کیهان نوین: به گزارش رویترز وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید، این کشور برای پاسخ به هرگونه سناریوی احتمالی در مقابل تهدیدات جمهوری اسلامی آماده است.
یوآو گالانت روز یکشنبه هفتم آوریل (۱۹ فروردین‌ماه) با بیان اینکه «تدارکات لازم برای مقابله با تهدیدات رژیم ایران تکمیل شده» تأکید کرد که نیروهای ارتش اسرائیل در آماده‌باش کامل قرار دارند.
یحیی رحیم‌صفوی مشاور عالی علی خامنه‌ای تهدید کرده، «هیچکدام از سفارتخانه‌های اسرائیل در امان نیستند و تهران رویارویی با اسرائیل را حق مشروع و قانونی خود می‌داند».

یوآو گالانت روز یکشنبه هفتم آوریل (۱۹ فروردین‌ماه) با بیان اینکه «تدارکات لازم برای مقابله با تهدیدات رژیم ایران تکمیل شده» تأکید کرد که نیروهای ارتش اسرائیل در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وزیر دفاع اسرائیل این سخنان را در پایان نشست با مقامات عالی‌رتبه نظامی اسرائیل از جمله سرلشکر داوید بسیوک رئیس اداره عملیات و سرلشکر آهارون حلیوه رئیس اطلاعات نظامی ارتش بیان کرد.

برخی منابع گزارش دادند، در این نشست، احتمال وقوع جنگ مستقیم میان اسرائیل و جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

تنش میان اسرائیل و جمهوری اسلامی پس از کشته شدن هفت سپاهی در حمله هوایی به ساختمان مجاور سفارت جمهوری اسلامی در دمشق وارد مرحله جدیدی شده است.

یحیی رحیم‌صفوی مشاور عالی علی خامنه‌ای تهدید کرده، «هیچکدام از سفارتخانه‌های اسرائیل در امان نیستند و تهران رویارویی با اسرائیل را حق مشروع و قانونی خود می‌داند.»

یوآو گالانت نیز با اشاره به نگرانی‌های موجود در میان اسرائیلی‌ها در مورد درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی گفت: «آمادگی و هوشیاری به معنای وحشت و هراس نیست. دشمن در هر جا که آسیب جدی دیده در پی یافتن راه‌هایی برای پاسخگویی است و اسرائیل با دفاع چند لایه‌ هوایی خود [برای مقابله با تهدیدات] آماده است.»

جمهوری اسلامی برای تلافی حملات اسرائیل از سوی حامیان خود زیر فشار قرار دارد با اینهمه شماری از مقامات بلندپایه نظام می‌گویند، «اقدام تلافی‌جوانه باید متناسب با شرایط و البته مدبرانه، قاطعانه و بازدارنده باشد.»

در همین ارتباط عبدالرضا فرجی‌ راد مدیرکل پیشین شورای راهبردی روابط خارجی وزارت خارجه در مصاحبه با وبسایت «رویداد ۲۴» که ۱۸ فروردین منتشر شد گفت، «کسانی که خواستار واکنش نظامی ایران به اسرائیل هستند تفکرشان سطحی است و عمیق نیست.»

این در حالیست که پس از کشته شدن پاسداران سپاه قدس در دمشق، مقامات ارشد نظام از جمله علی خامنه‌ای تهدید کردند که اسرائیل را پشیمان خواهند کرد!

در شرایطی که حامیان حکومت در راهپیمایی «روز قدس» خواستار گرفتن «انتقام سخت» از اسرائیل به تلافی کشته شدن هفت سپاهی در سوریه شده‌اند، امامان جمعه توصیه کرده‌اند که نباید برای مجازات دشمن «شتاب» کرد و نظام را زیر فشار قرار داد چون این هدف «دشمنان» است که علیه «دشمنان» اقدام شود!

بدون نظر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'