سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

صدیقه وسمقی از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد .

صدیقه وسمقی، اسلام‌شناس و تحلیل‌گر منتقد جمهوری اسلامی، پس از «نامساعد شدن حال جسمی» به بیمارستانی در خارج از زندان اوین منتقل شده است.

کیهان نوین :خانم وسمقی، شامگاه سه‌شنبه ۱۴ فروردین با علائم سوزش در ناحیه قفسه سینه، تپش قلب و فشار خون بالا به بهداری زندان منتقل شد.

انتقال فوری او به بیمارستان طالقانی سپس با دستور پزشک بهداری انجام شد.

صدیقه وسمقی ۲۶ اسفندماه پارسال توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در خانه‌اش در تهران بازداشت شد و یکی از اتهامات او «حضور بدون حجاب شرعی در ملأ عام است».

خانم وسمقی اعلام کرده که «حجاب تحمیلی جمهوری اسلامی را حجاب شرعی» نمی‌داند و «حجاب اجباری یک بازی سیاسی بیهوده است که زنان با مقاومت خود به این بازی پایان خواهند داد».

این فعال سیاسی همچنین پس از بازداشت اعلام کرد که در دادگاه انقلاب حاضر نخواهد شد.

روز دوشنبه نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل و فعال حقوق بشر زندانی در ایران، اعلام کرد که به رغم دستور اورژانسی پزشکان اوین، مقامات زندان اوین مانع اعزام خانم وسمقی به بیمارستان شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'