سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ده‌ها نفر در درگیری جیش‌العدل با نیروهای نظامی و انتظامی کشته شدند.

در درگیری چند ساعته بین نیروهای انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی و اعضای گروه جیش العدل در سه شهر استان سیستان و بلوچستان ده‌ها نفر از نیروهای طرفین کشته شدند.

 

کیهان نوین :این درگیری‌ها در شهرهای چابهارو راسک و سرباز رخ داد و علیرضا دبیری، جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان، روز پنج شنبه شانزدهم فروردین، پایان درگیری‌ها در چابهار، راسک را تأیید کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی، ۱۱ نفر از نیروهای انتظامی و نظامی و دستکم ۱۸ نفر از افراد جیش العدل در این درگیری‌ها که بیش از ۱۲ ساعت ادامه داشت کشته شدند.

جیش‌العدل، گروهی شبه‌نظامی و مخالف حکومت ایران است که از سوی دولت ایران و چندین دولت غربی از جمله آمریکا به عنوان سازمانی تروریستی شناخته می‌شود.

این گروه پیشتر هم عملیات‌هایی را در خاک ایران و به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان داشته است.

مقام‌های امنیتی صبح پنج‌شنبه هم از پایان درگیری خبر داده بودند، با این همه پس از این ادعا اخبار و ویدئوهای متعددی منتشر شد که همگی از ادامه درگیری حکایت داشتند.

به گفته مقام‌های امنیتی، حمله جیش‌العدل حدود ساعت ۲۲ چهارشنبه آغاز شده و خبر پایان درگیری با اعضای جیش‌العدل ۱۴ ساعت پس از آغاز حمله به راسک و چابهار منتشر شد.گروه جیش‌العدل سازمانی شبه‌نظامی و مخالف حکومت ایران است که از سوی دولت ایران و چند دولت غربی از جمله آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

همزمان وب‌سایت خبری حال‌وش از «اختلال شدید» در اینترنت راسک و چابهار و سرباز خبر می‌دهد. با این حال هنوز هیچ خبر رسمی از درگیری در سرباز منتشر نشده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بامداد پنج‌شنبه، ۱۶ فروردین اعلام کرد که حمله به «چند مقر نظامی در شهرستان راسک و چابهار» حدود ساعت ۲۲ چهارشنبه انجام شده است.

مقامات امنیتی ایران می‌گویند، هدف حمله جیش‌العدل مقرهای سپاه در چابهار و راسک و همچنین کلانتری ۱۱ چابهار بود.

جیش‌العدل خود در اطلاعیه‌ای از حمله به چهار نقطه در چابهار و دو نقطه در راسک و سرباز خبر داده است، از جمله مقر دریابانی فراجا و ستاد فرماندهی سپاه شهرستان چابهار.

معاون امنیتی وزیر کشور در خصوص این حمله هماهنگ نیروهای گروه جیش‌العدل در جنوب سیستان و بلوچستان گفته بود: این نیروها «موفق به تصرف مقرهای سپاه در چابهار و راسک نشدند و در محاصره هستند.»

به گفته مجید میراحمدی، سه فرد مسلح «قصد ورود به دریابانی» در چابهار را داشتند، هر سه نفر کشته شدند و «عملیات تقریبا در حوزه دریابانی خاتمه یافته است.»

بدون نظر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'