سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تجمع‌کنندگان در برابر آرامگاه استر و مردخای در همدان پرچم اسرائیل را آتش زدند .

رسانه‌های ایران تصاویری منتشر کرده‌اند که جمعی از هواداران حکومت را در برابر آرامگاه استر و مردخای در همدان در حال آتش زدن پرچم اسرائیل نشان می‌دهد.

کیهان نوین :به گزارش خبرگزاری ایسنا، این تجمع شامگاه یکشنبه پنجم فروردین و در اعتراض به اقدامات اسرائیل «در بیمارستان شفا در غزه» برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم نیز ویدئویی از تجمع‌کنندگان منتشر کرده است که فریاد «حیدر حیدر» سر می‌دهند.

تجمع در برابر این مکان مورد احترام یهودیان ایران همزمان با «جشن پوریم» برگزار شده است. پوریم یکی از جشن‌های یهودیان جهان است که مناسبت آن «نجات یهودیان ایران از دست هامان در زمان خشایارشا» ذکر شده است.

بنابر روایت پذیرفته شده بین یهودیان ایران، پس از آنکه هامان، از درباریان پرنفوذ خشایارشا، توانست فرمانی از شاه برای قتل یهودیان بگیرد، استر که همسر خشایارشا بود به کمک یکی دیگر از یهودیان به نام مردخای توانستند فرمان شاه را پس بگیرند.

آرامگاه منسوب به استر و مردخای در همدان پیش از این نیز شاهد تجمعات حکومتی بوده و از جمله در آذرماه ۱۳۸۹ تظاهرکنندگان با تجمع در برابر این مجموعه تهدید کردند که در صورت آسیب دیدن مسجدالاقصی آنجا را ویران خواهند کرد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'