سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

رسوایی‌های سردار پاسدار قالیباف و آقازاده‌‌‌هایش

وزیر مهاجرت کانادا در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «۱۵ماه فوریه، درخواست اقامت دائم اسحاق قالیباف، پسر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، رد شد. رژیم ایران دست به اقدامات تروریستی و نقض سیستماتیک حقوق بشر زده است. ما در کنار مردم ایران هستیم.»

The Minister of Immigration of Canada wrote on his official user account on the X social network: “On February 15, the permanent residence request of Ishaq Qalibaf, the son of Mohammad Baqer Qalibaf, the Speaker of the Iranian Parliament, was rejected. The Iranian regime has committed terrorist acts and systematic violation of human rights. We are with the people of Iran.”

کیهان نوین:  اسحاق قالیباف فرزند محمدباقر قالیباف که با استخدام یک وکیل شناخته شده، وزیر مهاجرت کانادا را به دادگاه فدرال کشاند، در پنج سال گذشته تلاش پرهزینه‌ای برای گرفتن ویزای مهاجرتی کانادا انجام داده بود تا ثروت به غارت برده پدرش از مردم را به کانادا برساند.
حالا وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده است که در ۱۵ماه فوریه درخواست اقامت دائم اسحاق قالیباف، پسر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی رد شد.
وزیر مهاجرت کانادا در شبکه «ایکس»‌ نوشته است: « رژیم ایران دست به اقدامات تروریستی و نقض سیستماتیک حقوق بشر زده است. ما در کنار مردم ایران هستیم.»

اسحاق قالیباف فرزند محمدباقر قالیباف که با استخدام یک وکیل شناخته شده، وزیر مهاجرت کانادا را به دادگاه فدرال کشاند، در پنج سال گذشته تلاش پرهزینه‌ای برای گرفتن ویزای مهاجرتی کانادا انجام داده بود تا ثروت به غارت برده پدرش از مردم را به کانادا برساند.

در همین ارتباط یاشار سلطانی روزنامه‌نگار ۲۴ بهمن در حساب کاربری خود‌ در شبکه اجتماعی ایکس، با اشاره به اینکه اسحاق قالیباف ⁩ فرزند رییس مجلس برای دریافت ویزای مهاجرتی از دولت کانادا شکایت کرده است نوشته بود: «‏چون بررسی پرونده مهاجرتی اسحاق قالیباف که از سال ۲۰۱۹ در جریان است، به دلیل مسائل امنیتی بالا طولانی شد، اسحاق از دولت کانادا شکایت کرد و دادگاه هم به نفع او رای داد»

در این میان، در حالی که محمدباقر قالیباف ادعا کرده بود کل موجودی حساب بانکی پسرش یک میلیون تومان بوده است حالا مشخص شده بجز بقیه حساب‌های بانکی‌ش فقط در یکی از حساب‌های مشترکش در بانک پاسارگاد ۲۹۵ هزار دلار معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان موجودی بوده است.

اینهمه در حالیست که  سردار پاسدار قالیباف آن زمان که شهردار تهران بود در جریان مناظره‌های انتخاباتی ریاست‌ جمهوری در ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ در کانال تلگرام خود خطاب به ملت ایران به دروغ ادعا کرده بود :«مردم شریف ایران… اسحاق (تنها فرزند تحت تکفل من) یک نیسان پاترول مدل ۷۱ دارد، یک موتورسیکلت و جمعا حدود یک میلیون تومان هم پس‌انداز و دارایی نقدی در بانک‌های اقتصاد نوین، سپه، ملی و صادرات.»

از سوی دیگر مدارک تحصیلی اسحاق قالیباف که به پرونده‌ مهاجرتی‌اش ضمیمه شده نشان می‌دهد وضعیت کارنامه تحصیلی او در رشته مهندسی صنایع برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز چندان درخشان نبوده است: در ۵ درس نمره ۱۰، در یک درس نمره زیر ۱۰ و تجدید و در ۱۴ درس هم نمره زیر ۱۴ (بین ۱۰ و ۱۳.۵) داشته است.

‏لیست سفرهای اسحاق قالیباف هم که به اداره مهاجرت کانادا تحویل داده شده نشان می دهد که وی طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ به ۱۴ شهر و کشور سفر داشته است.

در همین ارتباط پایگاه خبری «رویداد ۲۴» در گزارشی که ۲۵ بهمن منتشر کرد نوشت به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با اعتراضات پاییز ۱۴۰۱، تلاش برای مهاجرت را تشدید کرده است.

اسحاق قالیباف

«رویداد ۲۴» در گزارشی احکام دادگاه اسحاق قالیباف در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. این اسناد نشان می‌دهد که قالیباف از دسامبر ۲۰۱۸ برای دریافت «اقامت دائم کانادا» از طریق برنامه «اکسپرس اینتری» این کشور اقدام کرده، اما بیش از چهار سال و نیم است که درخواست او به دلیل «نیاز به غربالگری امنیتی»، در حال بررسی است و به نتیجه نرسیده است

«اکسپرس‌ اینتری» یکی از راه‌های مهاجرت به کاناداست و مخصوص افرادی است که قصد دارند از طریق کار، اقامت کانادا را دریافت کنند. روش «اکسپرس‌ اینتری» امتیازبندی دارد؛ کسانی که بتوانند در این سیستم امتیازبندی امتیاز کافی کسب کنند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در این نوع ویزا، فرد متقاضی پس از ورود به خاک کانادا کارت اقامت دائم می‌گیرد.

البته پسر قالیباف تنها فردی از زمامداران و مقامات ارشد جمهوری اسلامی نیست که برای خروج از ایران و اقامت در کشور دیگر به آب و آتش زده است. در همین ارتباط خبرگزاری ایلنا در گزارشی که ۲۵ بهمن در مورد دلایل رد صلاحیت لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ منتشر کرد نوشت: «بعد از رد صلاحیت لاریجانی در انتخابات سال ۱۴۰۰ و درخواست ایشون از شورای نگهبان برای اعلام دلایل، این نامه محرمانه به ایشان ارسال شد، بند چهارم و پنجمِ این نامه اشاره کرده که یکی از دلایل رد صلاحیت، اقامت و ادامه تحصیل برخی منسوبین درجه یک در کشور معاند انگلیس و سفرهای متعدد اعضای خانواده به اروپا و‌ آمریکا و اقامت دختر لاریجانی در آمریکاست.»

در این میان، پرسشی که مطرح می‌شود این است که چطور رفت‌ و آمد اسحاق قالیباف به ملبورن برای تحصیل و همچنین درخواست PR (اقامت دائم) به کانادا در سال ۲۰۱۸ باعث رد صلاحیت  قالیباف نشد؟

محمدباقر قالیباف که در دوره مدیریتش در مجلس شورای اسلامی طرح‌های بدنامی مانند طرح صیانت از فضای مجازی، لایحه حجاب و عفاف، اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد، پس از ماجرای «سیسمونی گیت» خانواده‌اش حالا این روزها با یک بی‌آبرویی دیگر و افشای تلاش‌های اسحاق پسر دومش برای مهاجرت به کانادا روبروست.

پس از گذشت دو روز از خبرهای سفر پُرحاشیه خانواده قالیباف به ترکیه و تلاش سرسختانه رسانه‌های همسو برای تطهیر سیسمونی گیت، در اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر خرید ۲ واحد آپارتمان ۴۰ میلیارد تومانی در یک مجتمع لوکس در استانبول، بار دیگر توجه مردم را جلب کرد.

امیرحسین اسماعیلی از خبرنگاران منتقد نظام و ساکن استانبول، یکم اردیبهشت در شبکه اجتماعی ایکس هدف اصلی سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه را خریداری ۲ واحد آپارتمان در این کشور اعلام کرده بود.

او نوشته بود: «اطلاع دقیق پیدا کردم که همسر، فرزند و داماد محمدباقر قالیباف در سفر به استانبول ۲ واحد آپارتمان به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در مجتمع لوکس «اسکای‌لند» در محله ماسلاک خریدند. اسکای‌لند که روبروی جنگل‌های بلگراد و کنار ورزشگاه گالاتاسرایه، جزو گران‌ترین مجتمع‌های استانبول است.»

همان زمان شناسایی همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس «انقلابی» در هواپیمایی از استانبول به مقصد ایران در فضای مجازی دست به دست شد. سفر این خانواده زمانی اهمیت پیدا کرد که به گفته شاهدان، آنها هنگام تحویل وسایلی که ظاهرا برای سیسمونی نوه رئیس مجلس اسلامی خریداری شده بود، با مشکل اضافه بار روبرو شدند که اندکی بعد با پارتی‌بازی حل شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'